DISSABTE, 27/05/2017 | 11:51 h

• Prova de sirenes

El divendres, 21 d’abril, prova de sirenes per risc químic

18/4/2017

Els veïns i veïnes d’Abrera sentirem les sirenes d’alerta per risc químic el proper divendres 21 d’abril de 2017. Serà la primera prova de sirenes que el Departament de Protecció Civil de la Generalitat farà aquest any i sonaran 82 sirenes instal•lades a 36 municipis de Catalunya.

La prova es realitza per comprovar el funcionament de les sirenes i fer que tots els ciutadans coneguin el so i sàpiguen què cal fer en cas d'emergència.

A Abrera hi ha dues sirenes, ubicades al nucli urbà (Parc de l’Església) i al barri de Les Carpes. A les 10.00 hores sonaran tres senyals d’un minut de durada, separats per silencis de cinc segons, que indicaran l’inici de la prova. Deu minuts més tard, un senyal continu de trenta segons de durada marcarà el final.

Què cal fer en cas d’accident químic?
La mesura de protecció que caldria dur a terme en cas d’un accident químic real és la del confinament en un edifici mentre duri l’alerta. No aneu a buscar els nens a l’escola, Els educadors ja tenen instruccions de com actuar. També cal saber que els vehicles no són segurs. Si s’està conduint s’ha de sortir del cotxe i buscar refugi en un edifici. A més, recomanem seguir les indicacions pertinents a través de l’emissora municipal Ràdio Abrera, en el 107,9 de la FM i a la pàgina web www.radioabrera.cat.

Trobareu més informació fent clic aquí.