DISSABTE, 20/04/2024 | 18:07 h

Instal•lem 8 caixes niu per a ratpenats a diversos espais d’Abrera

23/3/2017

Aquest dimecres, 22 de març, s’han dut a terme les feines d’instal·lació de 8 caixes niu per a ratpenats, especialment dissenyades per a acollir colònies del gènere del gènere Pipistrelu. Des de la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d'Abrera hem engegat aquesta iniciativa per tal de controlar la població de mosquits de manera natural.

Les caixes tenen una petita obertura a la part inferior, de mida adequada per a aquest tipus de ratpenat, i per dins està pensada per a que s’hi acomodi una colònia de uns 20 o més individus. Es  tracta d’un ratpenat local de mida petita, la femella de les quals, en època de cria, es capaç de devorar uns 700 mosquits per nit.

S’han instal·lat dues caixes al Torrent Gran, a prop del safareig del carrer de la Font, dues caixes a l’entorn del parc de Sant Hilari, dues caixes més a Ca n'Amat, a prop del torrent de Can Noguera, i dues més a l’entorn del parc del Casal Social de les Carpes de Vilalba.

Seguiment de les caixes niu

Les caixes niu s’han instal·lat de dues en dues, ja que d’aquesta manera és més facil que es produeixi la colonització de les mateixes per part dels ratpenats. Aquesta colonització pot trigar alguns mesos i no es produeix sempre. L’empresa encarregada de instal·lar les caixes niu és Sunet Plagas SL. Aquesta durà a terme un seguiment de les caixes per comprovar si els ratpenats les colonitzen. S’ha de tenir em compte que aquesta colonització no serà immediata i pot trigar uns mesos o inclús un any.

Es tracta d’una mesura que pot afavorir al control dels mosquits a la zona, però sobretot, és una mesura per a afavorir la biodiversitat urbana d’Abrera.