DIJOUS, 28/03/2024 | 19:58 h

Participem a la 12a Fira d’Oportunitats amb un stand del projecte educatiu d’Abrera (PeA)

7/3/2017

Des de l’Ajuntament d’Abrera hem impulsat des de fa uns mesos el Projecte educatiu d’Abrera (PeA) amb la voluntat de desenvolupar la dimensió participativa de l’educació. Una iniciativa que pretén repensar l'educació al municipi des del punt de vista de la ciutadania, avançant cap a una Vila Educadora. Diumenge passat vam participar amb un stand a la 12a Fira d’Oportunitats.

El  mes de novembre es va fer una jornada de presentació del Projecte educatiu d’Abrera a la ciutadania. Una jornada on els veïns i veïnes van poder “dir la seva” expressant inquietuds, idees i propostes sobre l’educació a la nostra vila. D’aquesta jornada en va sortir el grup impulsor, un grup format per 18 ciutadans i ciutadanes que s’han volgut implicar en el projecte.

Per donar a conèixer encara més el PeA i poder recollir més visions de la ciutadania, el grup impulsor va decidir posar un stand a la 12a Fira d’oportunitats que va tenir lloc el diumenge passat, 5 de març, a la plaça de Pau Casals. Els seus membres van aprofitar l’ocasió per passar un breu qüestionari als assistents a la fira i així recollir la seva opinió sobre l’educació a Abrera.

En els propers dies, el qüestionari també es farà arribar a totes les famílies dels centres educatius, als alumnes més grans, a les entitats i als comerços. Aquest es podrà retornar omplert en qualsevol de les urnes repartides per diferents espais del municipi (Ajuntament, Biblioteca, Casa de Cultura, Centre polivalent, Escola Bressol Municipal, escoles, institut i Casal d’Avis).

Gran afluència de públic

De les 10 del matí a les 8 del vespre, la plaça de Pau Casals es va omplir de ciutadans i ciutadanes que van passejar per la 12a Fira d’Oportunitats, organitzada per l´Associació d´Empresaris i Comerciants d’Abrera, amb la col·laboració del Departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Abrera, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) i la Generalitat.

La fira va comptar amb una trentena comerços d’Abrera i Olesa de Montserrat, que van presentar una àmplia oferta de productes a preus molt competitius. Diverses activitats van amenitzar la jornada: actuacions de jazz, hip hop, zumba i funky; xocolatada, i inflables pels més petis. ZUMBAbrera con Rakel va vendre 400 pulseres solidàries per col•laborar amb la lluita contra el càncer infantil.