DIMARTS, 14/08/2018 | 21:23 h

Els municipis d’Abrera, Olesa de Montserrat, Viladecavalls i Terrassa demanem al Ministeri de Foment una visita institucional a les obres de la B-40

1/3/2017

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, l’alcaldessa d’Olesa de Montserrat, Pilar Puimedon, l’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer, i el primer tinent d’alcalde de Terrassa, Marc Armengol, han signat aquest migdia a l’Ajuntament una carta on els quatre ajuntaments demanen a la Direcció General de Carreteres del Ministeri de Foment poder visitar les obres dels túnels de la B-40.

Segons la informació facilitada pel Ministeri de Foment als ajuntaments, les obres de la B-40 es finalitzaran l’any 2019. “Cal imprimir més dinamisme per aconseguir aquesta fita. D’aquí sorgeix la nostra petició de visitar aquesta obra, per tal d’impulsar-la, ja que serà una infraestructura fonamental pel Baix Llobregat, el Vallès Occidental i les seves empreses”, ha manifestat l’alcalde, Jesús Naharro.

Un cop finalitzada, la via permetrà connectar els quatre municipis de les comarques del Baix Llobregat i el Vallès Occidental. Segons un informe elaborat per l’Institut Cerdà per encàrrec de la Diputació de Barcelona i la patronal CECOT, la B-40 permetrà un estalvi en l’àmbit de la mobilitat de 24 milions d’euros anuals. En termes de sostenibilitat, s’evitaria l’emissió de 6.700 tones anuals de CO2.

Nou accés per la B-40
L’Ajuntament d’Abrera es va reunir amb la Demarcació de Carreteres de l’Estat a Catalunya l’octubre passat per analitzar, entre altres temes, la problemàtica que suposarà la futura entrada en servei de la B-40 amb connexió cap a Barcelona/Martorell/AP-7.

L’actual configuració de la via fa passar aquest trànsit pel vial de servei del Polígon Industrial Sant Ermengol i la confluència amb la incorporació de la C-55. Des de l’Ajuntament vam reclamar que es prevegi l’execució d’una nova connexió que eviti els pas del trànsit per l’actual via de servei.