DIVENDRES, 29/03/2024 | 08:33 h

Impulsem una campanya per la tinença responsable d’animals de companyia

9/2/2017

El Ple de l’Ajuntament va aprovar fa uns mesos la nova Ordenança de Tinença Responsable d’Animals. Ja llavors teníem el compromís de fer arribar aquesta a tota la ciutadania. Per això, des de la Regidoria de Medi Ambient encetem una campanya amb l’aposta de conscienciar a tots els ciutadans de la importància dels animals en la nostra societat.

La campanya incideix en tres missatges:

“No em facis quedar malament” centra la seva atenció en la obligatorietat i necessitat de recollir els excrements dels nostres gossos. Volem una Abrera neta però ells no poden fer-ho i tu sí. Val a dir, que des de l’Ajuntament actuarem amb contundència per a aconseguir eradicar la presència d’excrements als nostres carrers, de forma especial en els parcs i zones d’esbarjo infantils. Gràcies al civisme de tots i totes segur que aconseguim que sigui difícil passejar per Abrera i trobar-se un carrer brut de caques.

“Jo també sóc d’Abrera” volem incidir en que no només és necessari sinó també obligatori que tots els animals de companyia, els gossos i especialment els gats, es trobin degudament censats en el registre municipal d’animals de companyia. Aquest tràmit és totalment gratuït i només porta uns pocs minuts i és d’una important vàlua per a tots. Podem programar millor les actuacions a realitzar i destinar els recursos necessaris només si som capaços de dimensionar correctament. A més pot ser de gran ajut en cas de pèrdua de l’animal, ja que ens serà més fàcil localitzar el seu propietari.

“Jo també necessito companyia”. Sabem que la majoria de propietaris d’animals són plenament responsables i conscients de les obligacions que comporta tenir-ne un però sempre hi ha casos on la realitat és una altra.

Volem fer parar especial atenció en la necessitat d’unes bones condicions higièniques, de salubritat i també de sociabilització, i de retruc conscienciar a tothom que el benestar de l’animal evitarà possibles “danys col·laterals” amb els veïns. Com a exemple perfecte la impactant fotografia escollida. Els nostres gossos han de conviure amb nosaltres, no estar empresonats.

Banderoles, tríptics, cartells

La campanya compta amb el suport de banderoles, tríptics i cartells així com amb la important participació de dos agents cívics que possibiliten que el missatge arribi a tots els abrerencs i abrerenques i també ens ajudarà  a rebre informació per a poder actuar en aquells aspectes més necessaris. Qualsevol indicació o suggeriment que els hi vulgueu fer serà molt ben benvinguda.

Sóc responsable

Des del dia 1 de febrer i fins al dia 30 d’abril, s’ha iniciat novament la campanya “Sóc responsable”, organitzada per FAADA amb la participació d’un nombre molt important dels veterinaris d’arreu, i que permet esterilitzar els nostres animals a preus molt reduïts, fet important per a prevenir possibles malalties greus en els nostres animals i controlar sobrepoblacions no desitjades.