DIJOUS, 28/03/2024 | 14:40 h

Dos agents cívics promouen hàbits de civisme a l’espai públic d’Abrera

3/2/2017

L’Ajuntament d’Abrera compta amb dos agents cívics que realitzen tasques d’informació i sensibilització a la ciutadania per tal de promoure actituds cíviques i el bon ús de l’espai públic del nostre municipi. Els agents també recullen els suggeriments, dubtes i queixes dels veïns i veïnes.

Els dos agents cívics formen part del darrer Pla d’Ocupació 2016 de l’Ajuntament i van començar a treballar a mitjans del mes de desembre. Les principals tasques dels agents cívics són les següents:

Sensibilitzar, divulgar i informar els ciutadans sobre la importància del civisme. Informar els veïns i veïnes perquè actuïn segons les ordenances municipals vigents i amb les normes de conducta adequades per promoure, mantenir i millorar les conductes.

Recollir els dubtes i suggerències dels ciutadans.

Sensibilitzar i informar els ciutadans sobre els usos dels espais públics i el seu manteniment en un estat òptim.

Prendre nota i notificar a l’Ajuntament les deficiències detectades en mobiliari urbà, i parcs i jardins del municipi.

Observar i comunicar a l’Ajuntament les incidències que perjudiquin la mobilitat de les persones o vehicles que incompleixin les ordenances municipals.

Col·laborar en facilitar l’entrada i sortida de les escoles. Tasques de reforç en els patis dels centres escolars.

Sensibilitzar sobre l’ús correcte dels diversos contenidors de residus.

Sensibilitzar i informar sobre la responsabilitat en la tinença d’animals de companyia.

Informar i sensibilitzar sobre qualsevol altre aspecte inclòs a les ordenances municipals.

Detectar i comunicar l’existència de pintades, vehicles abandonats i zones de perill.

Informar la ciutadania de les diferents campanyes engegades des de l’Ajuntament d’Abrera.