DIMECRES, 19/09/2018 | 20:53 h

• Consells per pal·liar els símptomes la grip

Recomanacions per prevenir la grip i pal•liar-ne els símptomes

29/12/2016

La grip és una malaltia respiratòria vírica que s'encomana fàcilment d'una persona a una altra. A Catalunya arriba amb l'hivern, la majoria de les vegades a partir de la segona quinzena de desembre, i s'incrementa habitualment durant les primeres setmanes de gener.

Produeix febre elevada, tos, mal de cap i malestar general. En la majoria de casos, les persones es recuperen en una o dues setmanes sense necessitat de rebre tractament amb fàrmacs específics. Els antibiòtics no curen la grip. És important seguir unes bones pràctiques d’higiene.

En els infants molt petits, la gent gran, les persones amb malalties greus i les persones amb diverses malalties cròniques pot provocar complicacions greus que requereixen actuacions específiques. La millor manera de prevenir la grip és amb la vacunació.

Recomanacions per prevenir la grip:

· A l’estornudar, tapar-se la boca i el nas amb mocadors de paper i llençar-los després de cada ús.

· Rentar-se les mans sovint amb aigua i sabó o bé amb un preparat d’alcohol.

. Netejar i desinfectar regularment les superfícies i estris que estan més en contacte amb les mans.

· Ventilar sovint els espais tancats obrint les finestres durant uns minuts.

· Evitar el contacte proper, compartir coberts o altres utensilis amb les persones amb grip.

Si tenim la grip:

· Fer repòs

· Beure molta aigua, sucs, brous i infusions

· Estovar els mocs del nas amb una aplicació de sèrum fisiològic o aigua amb sal.

· No fumar