DIMARTS, 14/08/2018 | 08:49 h

• Escola Ernest Lluch
  • Visita dels alumnes de tercer curs de primària de l'Escola Josefina Ibáñez

• Visita dels alumnes de tercer curs de primària de l'Escola Josefina Ibáñez

Rebem la visita d'alumnes de les escoles Josefina Ibáñez i Ernest Lluch dins l’activitat ‘El meu Ajuntament’

20/12/2016

Un curs més, des de la Regidoria d’Ensenyament de l’Ajuntament d’Abrera realitzem l’activitat ‘El meu Ajuntament’, adreçada als alumnes de tercer curs d’Educació Primària de les escoles d’Abrera. La finalitat és donar a conèixer als nens i nenes l’Ajuntament i la seva organització.

L’Escola Josefina Ibáñez ens va visitar el dimarts 13 de setembre i l’Escola Ernest Lluch l’endemà, 14 de desembre. En total, uns 75 nens i nenes, acompanyats pels seus mestres, van fer una visita guiada per l’Oficina d’Atenció Ciutadana, OAC, la Sala de Juntes de Govern Local i la Sala de Plens, on els va rebre l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro.

Treball a les aules
‘El Meu Ajuntament’ comença a l’aula de l’escola, on la tècnica d’educació municipal explica als nens i nenes com funciona l’administració local. Els alumnes realitzen unes eleccions municipals a classe, escollint un alcalde o alcaldessa amb el seu equip de govern que, durant la visita al consistori, ocuparan el seu lloc corresponent a la Sala de Plens.

Els nens i nenes van presentar el seu ”programa electoral” a l’alcalde, diverses propostes per fer d’Abrera un poble millor: un museu de ciències naturals, menjadors socials per la gent que necessita ajuda, un hospital, una pista d’atletisme… També van preguntar a Jesús Naharro si li agrada la seva feina, com s’organitza el govern municipal i si és difícil la seva tasca al capdavant del consistori.

Les aportacions dels alumnes i les preguntes que van fer a l’Alcalde s’emetran per Ràdio Abrera els diumenges 8 i 15 de gener.

L’activitat ‘El meu Ajuntament’ continuarà el proper mes de febrer amb la visita dels escolars del tercer curs de l’Escola Francesc Platón i Sartí.

Des de l’Ajuntament d’Abrera agraïm la col•laboració de les escoles per donar-nos a conèixer als nens i nenes del municipi!