DIMARTS, 14/08/2018 | 16:01 h

• Alerta per fort vent

Risc de fort vent

19/12/2016

La previsió del temps indica l’entrada de vent de component Nord i Est que afectarà les comarques del litoral i pre-litoral de Barcelona i Girona. Per aquest motiu el Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) es manté en fase de Prealerta.

El fenomen s’accentuarà a partir de la mitjanit de dilluns, que es quan s’esperen les majors ratxes de vent a a les comarques Baix Llobregat, Barcelonès i Maresme, segons ens informa el Servei Meteorològic de Catalunya. La distribució geogràfica del fenomen dins la zona avisada serà de caràcter extens.

Davant les previsions de vent, la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat fa les següents recomanacions:

Si us trobeu a casa

Tanqueu i assegureu portes, finestres i tendals.

Eviteu deixar objectes no estàtics a les façanes i terrasses, com testos o altres objectes, per evitar que el vent els pugui fer caure al carrer i provocar un accident.

Si sou a l’exterior

No pugeu a llocs alts exposats al vent, com bastides i altres construccions externes.

Si heu de viatjar

Abans de desplaçar-vos consulteu les prediccions meteorològiques i l’estat de les carreteres. Si hi ha predicció de vents forts eviteu els desplaçaments per carretera.

Si és imprescindible desplaçar-vos: tingueu molta precaució perquè us podeu trobar obstacles a la via, cal alentir la marxa i ser prudent en els avançaments.

Si conduïu vehicles de grans dimensions o amb remolc, extremeu les precaucions perquè teniu més risc de sortir-vos de la via o bolcar.

Des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de l’Ajuntament d’Abrera us demanem que extremeu les mesures de protecció davant les ventades.