DIJOUS, 28/03/2024 | 23:41 h

Ens adherim al Manifest Contra la Violència de Gènere

28/11/2016

El Ple Municipal va aprovar per unanimitat dijous, 24 de novembre, la adhesió de l’Ajuntament al Manifest Participatiu Contra la Violència de Gènere impulsat per l’Associació contra la Violència de Gènere i Dones i Futur d’Abrera. Així, des de l’Ajuntament ens comprometem a seguir treballant activament per la igualtat i contra les violències masclistes.

Tots els grups municipals van donar el seu suport al manifest, que va ser llegit en el ple per una portaveu de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, PAH. El document ha estat elaborat de forma participativa i s’han adherit més de 35 entitats socials, culturals, esportives, educatives i polítiques del nostre municipi.

Lectura i minut de silenci
Alumnes de l’Institut Voltrera d’Abrera van llegir el manifest l’endemà, 25 de novembre, en l’acte celebrat a la plaça de l’Ajuntament amb motiu del Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència envers les Dones, organitzant per la Regidoria de Dones i Igualtat amb la col·laboració d’entitats del municipi.

L’alcalde, Jesús Naharro, i els portaveus de l’ l’Associació contra la Violència de Gènere i Dones i Futur d’Abrera, Toni Soler i Montserrat Redondo, van condemnar aquest tipus de violència i van manifestar el seu suport a les víctimes. Ambdues entitats treballen per afavorir la igualtat real i efectiva entre homes i dones en la societat.

Una cinquantena de persones van assistir a l’acte, en el qual es va fer un minut de silenci, en record de les dones víctimes de violència masclista durant l’any 2016, i una encesa d’espelmes formant en el terra el llaç de l’esperança.

Seguidament, es va realitzar una lectura de poemes contra la violència masclista a càrrec de veïns i veïnes d’Abrera, com el poeta local José Luis Garcia Herrera. Les lectures eren una compilació del llibre No resignación, una antologia que suma les veus de 135 poetes i poetesses dels cinc continents contra les violències masclistes.

Concert amb el Kor Ítsia

Deu noies de veu propera i emotiva ens van captivar a continuació, en un concert amb un repertori de peces molt diverses, tant pel que fa a l’estil com al seu origen, teixides entre elles per reivindicar la igualtat de gènere, d’una manera directa, poètica i també festiva.

Llegiu el manifest en el document adjunt.