DIVENDRES, 19/04/2024 | 15:21 h

Rebem l’alcalde d'Igualada i vicepresident segon de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, per estudiar el pas de la via blava per Abrera

23/11/2016

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i el regidor de Medi Ambient, Xavier Serret, acompanyats dels serveis tècnics municipals, van rebre a l’Ajuntament aquest dimarts, 22 de novembre, l’alcalde d’Igualada i vicepresident segon de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, i l’assessora tècnica, Montserrat Tordera. Després van visitar els terrenys per on transcorrerà la viva blava.

En la reunió, l’alcalde, Jesús Naharro, va insistir en la necessitat de connectar tots els barris del municipi d’Abrera amb la via blava. Concretament, va demanar a Marc Castells que s’inclogui en el projecte un nou pas per sobre del riu Llobregat, una connexió per a vianants, bicicletes i persones amb mobilitat reduïda, que articuli el nucli principal d’Abrera amb els barris de Can Vilalba i la via blava. El diputat provincial, responsable de l’àrea de Turisme i Promoció Econòmica, va recollir la proposta i va afirmar que treballarien el tema.

Respectuós amb el territori
Jesús Naharro també va transmetre la complexitat del territori d’Abrera i les instal·lacions que el projecte de via blava ha de respectar el màxim possible, com la captació d’ATLL o Mina de Terrassa. I, sobretot, les activitats presents al territori com per exemple La Pasiega i Can Pous. L’alcalde també va insistir en la necessitat de que el projecte sigui respectuós amb el territori, especialment amb les zones protegides com la ZEPA del Llobregat, de manera que el traçat s’haurà d’adaptar per no perjudicar a les zones de nidificació d’ocells.

Segons va explicar Marc Castells, actualment s’està redactant un pla director urbanístic i un projecte executiu. Els treballs duraran un any i mig, i partiran essencialment de les necessitats dels diferents municipis ja que “són els que coneixen el territori”, va assenyalar.

L’estada de Marc Castell a Abrera va finalitzar amb una visita a la zona del riu per veure els terrenys per on transcorrerà la via blava. Aquesta serà un camí per la riba del Llobregat, l’Anoia i el Cardener (300 km en total), obert al pas de senderistes, ciclistes i gent a cavall. La iniciativa pretén fer del riu Llobregat un atractiu turístic global.