DIMECRES, 21/11/2018 | 03:24 h

• Obres al vial d’accés al nucli urbà a l’alçada del Torrent Gran
  • Plànols
  • Serveis tècnics

Analitzem amb la Demarcació de Carreteres de l’Estat a Catalunya les obres a l’alçada del Torrent Gran i millores urgents a les infraestructures A-2 i B-40

15/11/2016

Les obres d’urgència que està realitzant la Demarcació de Carreteres de l’Estat a Catalunya al vial d’accés al nucli urbà a l’alçada del Torrent Gran s’estan realitzant segons el programa previst i es finalitzaran a finals del mes de febrer.

Des de l’Ajuntament d’Abrera vam analitzar aquest i altres temes de les infraestructures que són competència del Ministeri de Foment en el nostre municipi en una reunió amb la direcció de la demarcació i vam demanar que es resolguin amb caràcter d’urgència.

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, el regidor d’Urbanisme i Mobilitat, Albert Roca i l’arquitecte Antoni Muñoz, dels Serveis Tècnics, es van reunir el 25 d’octubre passat amb el cap de la Demarcació de Carreteres de l’Estat a Catalunya, Joan José Barios. En primer lloc es va analitzar el tema de les obres d’urgència que s’estan fent al vial d’accés al nucli urbà a l’alçada del Torrent Gran.

Des de l’Ajuntament vam demanar que s’aprofiti l’actuació per millorar la intersecció amb el carrer Treball. La demarcació es va comprometre a millorar aquest encreuament problemàtic.

Des de l’Ajuntament també vam demanar la intervenció i implicació dels tècnics de la demarcació en els treballs de redacció del Pla Director Urbanístic d’Infraestructures (PDUI) en les dues infraestructures que son competència de la demarcació, com són l’autovia A-2 i la B-40.

En aquest sentit, des de l’Ajuntament vam assenyalar la gran oportunitat que suposa la redacció del PDUI, que coincideix amb la revisió del POUM, per tal de reordenar i millorar les infraestructures viàries per tal que s’eviti la fragmentació del territori i l’impacte mediambiental negatiu.

Solucions pel col·lapse de l’A-2

En la reunió vam analitzar la problemàtica situació de col·lapse de l’A-2 en el terme municipal d’Abrera en les connexions amb la C-55, AP-7 i accessos a la factoria SEAT. La demarcació es va comprometre a estudiar possibles solucions.

Nou accés per la B-40

També vam tractar la problemàtica que suposarà la futura entrada en servei de la B-40 amb connexió cap a Barcelona/Martorell/AP-7. L’actual configuració de la via fa passar aquest trànsit pel vial de servei del Polígon Industrial Sant Ermengol i la confluència amb la incorporació de la C-55. Des de l’Ajuntament vam reclamar que es prevegi l’execució d’una nova connexió que eviti els pas del trànsit per l’actual via de servei.

Connexió fora del nucli urbà

En la reunió també vam demanar que la connexió de l’Autovia A-2 amb la C-55 venint des d’Igualada, no es faci com es fa ara per l’interior del nucli urbà d’Abrera (a través de la rotonda del Rebató i de l’avinguda Generalitat). Es va proposar que aquesta connexió es faci mitjançant la carretera C-1414 en el terme municipal d’Esparreguera.

Protecció acústica de l’A-2

Respecte al tema de la contaminació acústica de l’A-2, la demarcació va informar de l’imminent redacció d’un projecte de protecció acústica de l’A-2 a l’alçada del barri de Les Carpes.

Millora general de la senyalització viària

La demarcació es va comprometre en la millora general de la senyalització viària en el nostre municipi, concretament en la rotonda del Rebató, el polígon industrial Sant Ermengol i a l’accés al nucli urbà i al polígon industrial Sant Ermengol pel vial lateral de Les Mates.

Actuacions urgents

Des de l’Ajuntament d’Abrera vam demanar a la Demarcació de Carreteres de l’Estat a Catalunya l’establiment d’un calendari amb caràcter d’urgència per tal que tots aquests temes es puguin solucionar com més aviat millor.