DIJOUS, 28/03/2024 | 17:34 h

Set ajuntaments del nord del Baix Llobregat unim esforços per dinamitzar les empreses i donar suport als emprenedors

4/11/2016

Des de l’Ajuntament d’Abrera i sis consistoris més de la zona nord del Baix Llobregat hem posat en marxa una nova edició del programa “Fem xarxa, fem empresa”, que preveu diverses accions formatives amb la finalitat d’ajudar a les empreses i donar suport als emprenedors.

L’acte d’inauguració de l’edició d’enguany ha tingut com a escenari Sant Andreu de la Barca i ha comptat amb la participació de representants dels ajuntaments de Collbató, Martorell, Esparreguera, Sant Esteve Sesrovires, Olesa de Montserrat i Abrera. Del nostre municipi hi ha assistit l’alcalde, Jesús Naharro, la regidora de Promoció Econòmica, Mònica Torre-Marín i la tècnica de Promoció Econòmica, Tamara Mendieta.

“Des del nostre departament hem col·laborat en el disseny d’aquesta nova edició. També col·laborarem en les diferents activitats que s’aniran realitzant. També hi participaran els emprenedors i empreses del nostre municipi”, ha explicat la regidora, Torre Marín.

Sumar esforços

L’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Enric Llorca, ha subratllat la necessitat de “sumar esforços i treballar coordinadament per fer més potents les empreses de la zona, que juguen un paper fonamental en l’economia del país”.

Llorca ha recordat que l’aportació de la comarca del Baix Llobregat al Producte Interior Brut (PIB) de Catalunya és de l’11%, “una prova més de la importància de continuar apostant per la nostra empresa”.

L’objectiu del programa “Fem xarxa, fem empresa” és formar i acompanyar empreses i emprenedors per contribuir a la seva consolidació i creixement.

Amb aquesta finalitat s’han previst cursos de formació per potenciar l'esperit emprenedor, dinamitzar el teixit empresarial i potenciar i reforçar les capacitats dels empresaris amb sessions de coaching i altres tècniques innovadores.

El programa es completa amb un concurs d’iniciatives empresarials que preveu cinc categories: millor empresa innovadora, millor trajectòria empresarial al sector del comerç, millor trajectòria empresarial en el sector serveis, millor iniciativa empresarial promoguda per col·lectius majors de 45 anys i millor idea jove de negoci adreçada a centres educatius.