DIVENDRES, 19/04/2024 | 12:49 h
  • Policia Local

Seguretat Ciutadana: actuacions de la Policia Local d’Abrera i els Mossos d’Esquadra

28/10/2016

El divendres 14 d’octubre, la Policia Local va denunciar dues persones per possessió de estupefacients, que els agents van localitzar en un control de pas realitzat al barri de Can Vilalba, a la nit.

Dilluns 17 d’octubre, també a la nit, es va immobilitzar un vehicle després de realitzar un control d’alcoholèmia que va donar positiu al polígon Sant Ermengol, al carrer Francesc Layret.

Dimarts 18 d’octubre, al matí, agents de la Policia Local van detenir un veí de Manresa com a presumpte autor d’un robatori amb violència i lesions. Els fets van tenir lloc al carrer Antonio Machado del nostre municipi i la detenció es va realitzar a l’Estació de Ferrocarrils de la Generalitat.

D’altra banda, dos agents de la Policia Local han estat citats a declarar a l’Audiència Provincial de Barcelona per la detenció que van fer fa dos anys, al centre comercial Montserrat Centre Abrera, per l’assassinat d’un veí d’Esparreguera.

Detingut un fals revisor

Agents de la Policia de la Generalitat - Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de la comissaria de Martorell van detenir el 19 d’octubre un home, de 41 anys, nacionalitat espanyola i veí de Reus com a presumpte autor d’un delicte d’estafa a Abrera.

Els fets van tenir lloc el novembre de 2015 quan un home va trucar per telèfon a la víctima fent-se passar per un revisor de l’aparell descalcificador que la dona de 84 anys té instal·lat a casa seva, al nostre municipi, amb l’objectiu de concretar dia i hora per fer-ne la revisió.

El dia fixat i una vegada en el domicili, l’home va comunicar a la víctima que tenia un deute pendent de pagament de 6.500 euros, quantitat que la dona va pagar el dia següent.

Arran de la denúncia dels fets, els investigadors van identificar el presumpte autor de l’estafa i també van poder localitzar altres presumptes víctimes de les estafes del mateix autor, que sempre feia les trucades amb número ocult per evitar que l’identifiquessin i/o dificultar qualsevol acció investigadora.

Finalment els investigadors van detenir l’home com a presumpte autor d’un delicte d’estafa.

Cal destacar l’especial vulnerabilitat de les víctimes, totes persones d’edat avançada i algunes d’elles amb malalties cròniques greus com és el cas de la víctima de 84 anys, que pateix el síndrome de Parkinson i té pèrdues de memòria rellevants.

El detingut, amb dos antecedents pels mateixos delictes, va passar a disposició judicial i el jutge va decretar la seva llibertat amb càrrecs. La investigació continua oberta i no es descarta resoldre més estafes realitzades pel mateix autor.

Consells  de seguretat
No obriu la porta a persones desconegudes.
Demaneu sempre la identificació al personal de companyies d'aigua, llum, gas o telèfon i si dubteu no el deixeu passar o truqueu a un familiar.
No lliureu documentació amb dades de caràcter personal. Amb l'excusa de conèixer el vostre consum d'aigua, llum o gas o de comprovar si les vostres dades són correctes, potser us demanaran un document o una factura: no lliureu aquesta documentació ja que les vostres dades poden ser utilitzades per a altres finalitats no desitjables.
No tingueu a casa gaires diners ni objectes de valor.