DIJOUS, 16/08/2018 | 19:58 h

• Tercera Mostra d’Entitats Socials

• Tercera Mostra d’Entitats Socials

Serveis Socials: les associacions solidàries d’Abrera presenten les seves activitats a la Tercera Mostra d’Entitats Socials

28/10/2016

La Plaça Pau Casals i part del carrer Rosers van ser l’escenari aquest diumenge passat, 23 d’octubre, de la Tercera Mostra d’Entitats Socials. De les deu del matí a les tres de la tarda, les diferents entitats socials del municipi van donar a conèixer les seves activitats als veïns i veïnes d’Abrera.

Creu Roja i Càrites van recollir un total de 290 quilos de menjar pels seus Bancs d’Aliments. Aquesta aportació va ser possible gràcies a la generositat dels veïns i de l’Àlex i el Franc Bonilla que van cedir el seu equip de música i la dinamització. Prop del Casal de la Gent Gran hi havia una unitat mòbil del Banc de Sang i Teixits, on es van realitzar un total de 54 donacions de sang, de les quals 5 era la primera vegada que es feien.

Viatges i pintxos solidaris

Un any més, l’entitat Vikingos del 600 d’Abrera va oferir a la ciutadania la possibilitat de fer una volta pel municipi amb cotxes antics per només un euro. Els fons recaptats seran donats a l’Associació Espanyola contra el Càncer, Junta Local d’Abrera.

L’Associació Abrera contra la Violència de Gènere (AAcVG) per la seva banda, oferia als visitants pintxos gastronòmics per també un euro. Els fons seran donats a la campanya de refugiats de Creu Roja.

Aquesta fira permet tenir contacte amb els veïns de la nostra població.”És una oportunitat per explicar el que fem i quines són les activitats de les nostres associacions”, va explicar Toni Soler, representant de la Xarxa d’Entitats Socials d’Abrera, organitzadora de l’esdeveniment amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Abrera, entre d’altres associacions.

Música, animació i activitats

La Mostra d’Entitats va anar acompanyada de música i animació per part de les Zumberes de Rakel  i els diferents grups de ball de l’Associació Juventudes Rocieras, tambè van participar els ballarins Manel López i Mónica Blsn. El grup de teatre Illets d’Abrera van organitzar un divertit taller de teatre. Seguidament, l’ONG Metges del Món va realitzar una acció de sensibilització on els cooperats de l’entitat van explicar les seves experiències en treball social.

Entitats solidàries

Les associacions que han participat en aquesta tercera Mostra d’Entitats Socials han estat: Associació Espanyola contra el Càncer, Junta Local d’Abrera, Metges del Món, Adia, Global Humanitària, Associació Abrera contra la Violència de Gènere, Dones i Futur, Alkaria, Illets d’Abrera, Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), Dagua, Fundació Integració Laboral (FIL), Arc de Sant Martí, Associació de Fibromialgia i Fatiga Crònica d’Abrera (AFFA), Associació de Familiars de Malalts Mentals del Baix Llobregat Nord (AFASM), TOCC i Càrites / Mans Unides i Creu Roja.

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i la regidora de Serveis Socials, Guadalupe Marcos, van visitar els diferents estands i van agraïr a les associacions solidàries la seva participació en l’esdeveniment. També va visitar la fira la regidora de l’Ajuntament d’Esparreguera, Maria Vallejo. A les tres de la tarda hi va haver una arrossada de germanor, que va posar punt i final a la Tercera Mostra d’Entitats Socials a Abrera.

• Toni Soler, Associació Abrera contra la Violència de Gènere (AACVG)

• Marta Escorigüela, Associació de Familiars de Malalts Mentals del Baix Llobregat Nord (AFASM)