DIJOUS, 28/03/2024 | 09:28 h

Serveis Socials: roda d'homes contra les violències masclistes a la Plaça de la Constitució

25/10/2016

Amb el lema “Els homes també diem prou d’assassinats masclistes”, veïns i veïnes d’Abrera es van concentrar a la Plaça de la Constitució divendres passat per dir prou als feminicidis. Des de l’Ajuntament d’Abrera vam col•laborar en l’acte, organitzat per l'Associació d'Homes per la Igualtat de Gènere (AHIGE), l'Associació Abrera Contra la Violència de Gènere (AACVG) i l’entitat Dones i Futur.

Els participants en la Roda d’Homes van formar un cercle al voltant d'un gran llaç blanc amb espelmes. En el mateix acte es va llegir un manifest de rebuig al masclisme imperant a la societat, i de suport a les víctimes i els seus familiars.

Amb aquesta iniciativa, els homes donen visibilitat al seu rebuig vers la violència masclista perquè, com es repeteix en els lemes d'aquestes concentracions, “el silenci ens fa còmplices” i “la igualtat és cosa de tots”.

Un dècada de concentracions

Ja fa deu anys que el moviment d'homes per la igualtat convoca al públic masculí a participar en aquestes concentracions. En altres municipis d’arreu del país també han tingut lloc trobades, convocades per AHIGE o grups locals d'homes per la igualtat.

El 21 d'octubre és un símbol per al moviment d'homes per la igualtat, ja que en 2006 es va organitzar a Sevilla la primera manifestació de participants exclusivament masculins contra la violència de gènere, en el marc d'una trobada estatal. L’any 2011 amb la “Declaració de Barcelona”, les entitats de tot el territori espanyol van situar el 21 d'octubre com el dia en el qual els homes es fan visibles contra la violència masclista.