DIMECRES, 19/09/2018 | 21:01 h

• Reunió d'alcaldes i alcaldesses per la creació del Parc Rural del Montserrat

Medi Ambient: l’alcalde participa en una reunió de treball sobre la creació del Parc Rural del Montserrat

19/10/2016

La Sala Portals de l’Ajuntament de Collbató ha acollit aquest dimecres, 19 d’octubre, una trobada d’alcaldes i regidors dels municipis de l’entorn del massís de Montserrat per treballar en la creació del Parc Rural del Montserrat.

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, ha participat en la reunió, on s’ha analitzat quin és el millor disseny jurídic d’aquest futur parc en un context de dificultat institucional, ja que les lleis estatals no permeten la creació de més consorcis ni ens supramunicipals. Això dificulta la possibilitat de aconseguir subvencions per a impulsar el projecte.

Implicació de la Diputació
Els ajuntaments impulsaran la redacció d’un document tipus “projecte director” que concreti una mica més la idea del Parc Rural del Montserrat. En aquest, es demanarà a la Diputació de Barcelona que assumeixi la tutela d’aquest projecte. La Diputació, com a ens local de cooperació d’ajuntaments i òrgan supramunicipal amb personalitat jurídica pròpia, podria assumir aquesta tasca de lideratge.

Els participants han decidit treballar en aquest document i demanar una reunió amb la Diputació de Barcelona, com ens ha explicat l’alcalde, Jesús Naharro. “Ha estat una reunió molt interessant, on els 14 municipis implicats en aquest projecte hem pogut fer les nostres aportacions”, ha comentat després de la trobada.

Impuls dels espais rurals
El Parc  Rural del Montserrat vol ser una eina per a gestionar, promocionar i impulsar els valors presents als espais rurals en els municipis del voltant del Massís de Montserrat.

El parc centraria la seva influència en el sòl no urbanitzable dels municipis que s´hi vulguin adherir. Treballaria per a impulsar projectes de bones pràctiques de gestió agrícola i forestal, difusió i promoció turística, i projectes educatius. El parc, sobretot, seria una figura per a la preservació dels espais oberts de qualitat.

• Jesús Naharro, alcalde d'Abrera