DIJOUS, 16/08/2018 | 00:44 h

• Animals. Gos, normativa

Aprovació inicial de l’ordenança municipal reguladora de la tinença d’animals de companyia

27/7/2016

El Ple Municipal de l’Ajuntament d’Abrera, que es va reunir en sessió ordinària el 21 juliol, va donar suport per unanimitat a l’aprovació inicial de l’ordenança municipal reguladora de la tinença d’animals de companyia.

Amb aquesta ordenança es pretén regular diferents mesures que garanteixin una relació saludable dels animals amb les persones en l’aspecte higiènic i sanitari. També es vol protegir de forma eficaç els animals, adequant el contingut de l’ordenança amb la legislació actual.

En ocasions, la manca de responsabilitat d’alguns propietaris d’animals provoquen problemes en la convivència veïnal. Aquesta irresponsabilitat i falta de civisme programa un esforç important, fins i tot econòmic, a l’Ajuntament. En aquest sentit, el regidor de Medi Ambient i Sanitat, Xavier Serret, va explicar que la corporació aplicarà al peu de la lletra aquesta ordenança. “Farem una campanya informativa i serem durs amb el règim sancionador”, va assenyalar.

Administració amiga dels animals

La nova ordenança reguladora de la tinença d’animals de companyia inclou com a novetat la possibilitat d’accedir a l’edifici de l’Ajuntament amb els animals de companyia. No serà necessari deixar-los lligats a l’exterior de la corporació. D’aquesta manera esdevenim una administració local amiga dels animals.