DIJOUS, 28/03/2024 | 12:22 h

El Ple Municipal aprova el Pla de Joventut 2016-2019

26/7/2016

El Ple Municipal de l’Ajuntament d’Abrera va aprovar dijous passat, 21 de juliol, el Pla de Joventut 2016-2019. El pla va comptar amb els vots a favor dels grups PSC, ERC, CIU, PP i C’s i els vots en contra d’Ad’A i Abrera en Comú-E.

El Pla Local de Joventut és una eina de planificació estratègica que concreta les polítiques municipals de Joventut. És un full de ruta necessari per tal de definir, coordinar i impulsar les polítiques de Joventut del municipi. La seva finalitat és impulsar les Polítiques integrals de Joventut per assolir els objectius generals del Pla Nacional de Joventut 2010-2020.

El Pla local de Joventut 2016-2019 ha estat elaborat la Fundació Francesc Ferrer i Guàrdia, que té una reconeguda la trajectòria professional en Joventut i Participació, tant en l’elaboració d’estudis com en l’àmbit formatiu especialitzat dels/les professionals de Joventut.

Participació

El Pla Local de Joventut s’ha elaborat de forma participativa, amb la celebració de cinc reunions, en les que han participat un total de 78 persones (35 dones i 43 homes), en les diferents sessions realitzades: equip de la Regidoria de Joventut, sessió jove 1 (diagnosi i propostes, amb retorn als grups de treball), sessió jove 2 (Fòrum Jove i fase de retorn de l’elaboració de propostes), una sessió política, i una reunió de tècnics/tècniques locals.

També es va realitzar una enquesta jove entre els mesos de novembre de 2015 a gener de 2016. En total es van recollir 96 respostes vàlides.

Línies d’actuació

El Pla local de Joventut s’estructura entorn a tres línies d’actuació vinculades als processos de transició juvenils i als processos de participació activa de les persones joves. Les tres línies són Abrera Jove, Volem amb tu! i Participa-Acció. El conjunt de propostes s’agrupen en nou programes diferents.

Avaluació del pla

L’avaluació com s’ha previst serà contínua i compartida, s’elaborarà un informe tècnic de seguiment adaptat als tres espais organitzatius del pla (nivell polític, nivell tècnic i nivell ciutadà), que posarà en coneixement dels diferents actors l’avaluació i promourà espais de seguiment de la implementació del pla. Es treballarà a partir de dos espais:

Consell Assessor Jove: Estarà format per joves d’Abrera. En primera instància es convidarà als joves que han fet possible aquest pla local, també als usuaris del Casal de Joves, entitats juvenils, etc. Les seves funcions seran fer el seguiment i participar de forma activa en el desenvolupament dels programes definits en aquest pla.

Comissió Tècnica: Estarà formada pels tècnics municipals de les diferents àrees que intervenen en aquest pla. La seva funció serà fer el seguiment i avaluació dels diferents programes transversals en els que hi col•laboren.