DIMECRES, 17/04/2024 | 01:46 h

Jesús Naharro participa al plenari del Fòrum Municipalista del Consell Comarcal del Baix Llobregat

20/7/2016

La seu del Consell Comarcal, a Sant Feliu de Llobregat, va acollir divendres passat, 15 de juliol, el darrer acte del Fòrum Municipalista. Aquest és un espai de reflexió i debat on les persones responsables de la gestió dels municipis de la comarca han analitzat la situació actual i els reptes del Baix Llobregat.

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, hi va participar amb d’altres alcaldes i alcaldesses del Baix Llobregat. En la seva intervenció, Naharro va destacar la necessitat d’una taula de compromís de les diferents administracions per millorar la mobilitat i les comunicacions dels municipis del nord de la comarca.

Els reptes de l’administració local
Durant la sessió, Jon Joseba Leonardo, catedràtic de sociologia de la Universitat de Deusto i Director de l'Observatorio Urbano de Bilbao, va presentar una conferència que, sota el títol “Els reptes del municipalisme en el S. XXI”, ens va donar una visió externa dels grans reptes a què s’enfronta el municipalisme arreu i les adaptacions que, al seu parer, hauran d’anar adoptant les administracions locals.

Procés participatiu
Amb el plenari del Fòrum Municipalista s’han volgut establir les bases per acabar d’organitzar les conclusions d’un gran procés participatiu i de consens que finalitzarà a la tardor, amb una declaració institucional. Aquesta incorporarà els compromisos a desenvolupar per les parts implicades en fer front els reptes de futur, que han deixat al descobert les conclusions del Congrés El Baix Llobregat a Debat i el mateix Fòrum Municipalista.