DIJOUS, 18/04/2024 | 03:06 h

Simulacre d’evacuació a l’Escola Bressol Municipal Món Petit d’Abrera

20/7/2016

Ahir es va realitzar un simulacre d’evacuació a l’Escola Bressol Municipal Món Petit del nostre municipi amb l’objectiu de millorar la seguretat del centre. L’activitat es va desenvolupar correctament, segons el protocol establert pel Pla d’emergència de l’escola bressol.

En el simulacre hi van participar 99 persones: 83 infants, 13 educadores i tres professionals més del centre (directora, administrativa i cuiner). 20 infants i tres educadores més no hi van participar perquè es trobaven fora del recinte realitzant una activitat programada.

Temps emprat

El desallotjament del centre es va realitzar en 2,5 minuts. Després es van emprar 4 minuts més per arribar fins el punt de trobada establert, el recinte tancat amb gronxadors del Parc de Can Morral. Es va millorar el temps en comparació a l’evacuació realitzada el maig de 2014 (3 minuts i 7,5 minuts). El juliol de 2015 el simulacre va ser de confinament.

L’evacuació va ser supervisada per sis persones: tres agents de la Policia Local, una representant dels Serveis Educatius de l’empresa Cavall de Cartró, la tècnica d’Educació de l’Ajuntament i una agent de Protecció Civil.

Com actuar en cas d’incendi

Els simulacres d’evacuació es realitzen normalment per l’emergència que es podria crear en cas d’incendi. La formació de les persones implicades és fonamental per saber què caldria fer davant del perill de foc i com realitzar una evacuació àgil i endreçada.

Amb un simulacre es comprova si el Pla d’Autoprotecció del centre, en aquest cas l’Escola Bressol Món Petit, no té errades i, si en tingués, rectifica-les. Primerament, el simulacre permet comprovar el funcionament dels sistemes d’alarma: alarma contra incendis, telèfons d’alarma i senyals d’evacuació.

També es verifiquen que les vies d’evacuació són les correctes i que el personal del centre sap què ha de fer en tot moment (donar l’avís d’emergència, control de les persones evacuades amb ordre, etc).

Durant un simulacre també és controla el temps d’intervenció dels agents externs implicats en l’evacuació. Es verifiquen els temps i l’accés als espais, segons ens informa la Regidoria de Seguretat Ciutadana.