DIVENDRES, 29/03/2024 | 15:55 h

Alerta del Pla INFOCAT per l’elevat risc d’incendi forestal

19/7/2016

Protecció Civil de la Generalitat ha activat en fase d’alerta el Pla especial d’emergències per incendis forestals de Catalunya INFOCAT pel risc d’incendi forestal que s’ha incrementat avui i fins dijous coincidint amb la situació d’onada de calor.

L’activació en alerta s’ha determinat en la reunió al departament d’Interior del Comitè Tècnic del Pla INFOCAT per fer seguiment del risc d’incendi forestal. La reunió l’ha presidit el director general de Protecció Civil, Joan Delort amb assistència del subdirector d’Agents Rurals, Pere Omedes, comandaments i tècnics de Protecció Civil de la Generalitat, Bombers de la Generalitat, Mossos d’Esquadra, Agents Rurals, SEM, Servei Meteorològic de Catalunya i Diputació de Barcelona.

Derivada d’aquesta onada de calor i la situació de baixes precipitacions s’ha incrementat el risc d’incendi forestal, destacant com a zones de major risc la Catalunya Central, i punts de les comarques de Lleida.

El Baix Llobregat, junt el Barcelonès, Garraf i Vallès Occidental són les comarques de la Demarcació de Barcelona afectades per aquesta alerta.

En cas de veure una columna de fum cal avisar immediatament al telèfon d’emergències 112 de Catalunya.