DIJOUS, 16/08/2018 | 10:01 h

• Humana. Planta roba

Els veïns i veïnes d’Abrera donen a Humana 14 tones de roba usada durant el primer semestre de l’any

14/7/2016

Segons les dades facilitades per la Organització No Gubernamental pel Desenvolupament, Humana Fundación Pueblo para Pueblo, els veïns i veïnes d’Abrera hem donat un total de 14.546 kg de tèxtil usat mitjançat els 10 contenidors distribuïts al nostre municipi.

Aquesta és una xifra que representa un augment del 25,96% respecte al mateix període de l'any anterior (11.548 kg).
El responsable de l’àrea de Recollida d’Humana a Catalunya, Jose Arrancudiaga, agraeix “la col·laboració ciutadana per a donar-li una finalitat social a la roba usada, la qual cosa possibilita que cada any augmenti el volum de recollida de tèxtil al municipi”.

Menys emissió de CO2
La reutilització i el reciclatge de tèxtil contribueixen a la protecció del medi ambient en reduir la nostra petjada mediambiental, atorgant una segona vida a una peça que d’una altra manera aniria a parar a l’abocador: cada kilogram de roba que es reutilitza i no és incinerat evita l’emissió de 3,169 kg de CO2, segons dades de la Comissió Europea. Les 14,5 tones recollides durant el primer semestre al nostre municipi representen un estalvi de 46 tones de CO2 a l’atmosfera.

Gestió de residus
Les peces dipositades als contenidors d’Humana tenen dues destinacions: el 97% s'envia a la planta de classificació de l'Ametlla del Vallès (Vallès Oriental) i la resta es ven a empreses de reciclatge. Les peces enviades a la planta es distribueixen així:

El 49% es prepara per a la reutilització: el 12,5% es destina a les botigues de venda de roba de segona mà i el 36,5% es tracta de roba qualitat que s’envia a Àfrica per a ser venuda a preus baixos a comerciants locals, per a satisfer la demanda d'aquests països, impulsar-hi l'activitat econòmica local i generar-hi recursos per al desenvolupament.

El 38% del tèxtil classificat es destina a reciclat. El 4%, a valorització energètica. L’1,5% correspon a d’altres productes (plàstic, cartró, RAEE) que es destinen a reciclat. I el 7,5%, a tractament finalista (centre de tractament de residus).

• Joan Carles Montes, responsable de comunicació de la Fundació Humana

• Joan Carlos Montes, responsable de comunicació de la Fundació Humana