DIVENDRES, 17/08/2018 | 12:55 h

• CLOENDA PROJECTE LLULL

Alumnes de l’escola Ernest Lluch, l’Escola d’Adults, l’Escola de Música i els Cursos de Català presenten els treballs realitzats a les aules sobre Ramon LLull

31/5/2016

L’Auditori del Centre Polivalent acollirà aquest dimecres 1 de juny, a les 18 hores, l’acte de cloenda del projecte Lletra a lletra fem municipi, amb la participació d’alumnes de l’Escola Ernest Lluch, l’Escola d’Adults, l’Escola de Música i els Cursos de Català. Aquests presentaran el treball realitzat a les aules, amb dramatitzacions, lectures i vídeos.

Des de l’ Ajuntament d’Abrera ens hem adherit a aquest projecte, impulsat per la Diputació de Barcelona. Aquesta és una iniciativa de suport a les competències lingüístiques, que vol contribuir a la millora de l’èxit escolar i del rendiment educatiu, a través d’accions que promoguin i acompanyin els processos d’aprenentatge de les diferents dimensions d’aquesta competència (comunicació oral, comprensió lectora, expressió escrita, literària i plurilingüe i intercultural). Enguany, a través de la figura de Ramon Llull, amb motiu del 7è centenari de la seva mort.

Treball dins i fora els aules

Al llarg del curs, els alumnes de 5è de l’Escola Ernest Lluch, alumnes de l’Escola d’Adults i dels Cursos de Català i de l’Escola de Música, han treballat a les aules la figura de Ramon Llull. En algunes sessions han treballat només amb els seus mestres i en altres amb un pedagog i una actriu. A més, els alumnes han tingut l’oportunitat de visitar la Biblioteca Nacional de Catalunya. La Biblioteca Josep Roca i Bros del nostre municipi també col·labora en el projecte cedint bibliografia als alumnes.

Musica i ambientació medieval

L’Escola de Música a banda de la seva implicació a les aules amenitzarà l’acte d’aquest dimecres amb música medieval.  A més, una reproducció de la Mediterrània al segle XIV de l’Atles català atribuït a Cresques Abraham, del que l’original està dipositat a la Biblioteca Nacional de França ambientarà l’escenari.

Passeig pels carrers d’Abrera

“Ramon Llull” i altres personatges de l’Edat Mitjana es van passejar dissabte passat, 28 de maig, pels carrers d’Abrera i per diferents espais (Mercat municipal, plaça Pau Casals i plaça Rafael Casanova) acompanyats per alumnes i professor de l’Escola de Música i el so de l’Stella splendens del Llibre Vermell de Montserrat. Dos pregoners van llegir un ban en el que anunciaven l’acte d’aquest dimecres.

Trobada a Barcelona

Per acabar, el divendres 10 de juny, una representació dels alumnes participants, anirà a Barcelona a trobar-se amb alumnes dels altres municipis que també s’han adherit al projecte. Allà posaran en comú la feina feta a cada municipi.

Des de la Regidoria d’Ensenyament valorem altament la implicació dels centres i el treball transversal que s’ha realitzat. També les col·laboracions del grup de teatre d’Abrera, els Illets i de tots els alumnes que han participat i el suport de la Diputació de Barcelona.