Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIJOUS, 16/08/2018 | 21:52 h

NOTÍCIES

  • AJUNTAMENT D'ABRERA

Entra en funcionament el nou Servei de Mediació Ciutadana

18/5/2016

Avui, dimecres 18 de maig, ha entrat en funcionament el nou Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament d’Abrera. Des del consistori hem impulsat aquest nou servei, que trobareu tots els dimecres a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, OAC, a la planta baixa de l’Ajuntament, de 9 a 14 hores i de 16.30 a 19 hores.

Què és la mediació?

La mediació és un mètode pacífic de gestió i resolució de conflictes en que un tercer, neutral i imparcial (el/la mediador/a), crea un espai de diàleg, confidencial, en el que ajuda i acompanya a les persones perquè elles mateixes puguin trobar solucions satisfactòries al seu conflicte. 

 

Què és el Servei de Mediació Ciutadana?

És un servei públic i gratuït, adreçat a la ciutadania d’Abrera, on s'ajuda a prevenir, gestionar i resoldre els diferents conflictes de convivència, que sorgeixen en les relacions entre les persones, de manera pacifica, imparcial i confidencial.

 

Donar resposta a conflictes

La mediadora, Jessica Ahaik, ha explicat que aquest servei neix “amb la voluntat de donar resposta als conflictes de convivència. L’objectiu és oferir un espai de participació en la construcció social de la comunitat. La mediació implica als ciutadans i ciutadanes com a membres actius en la recerca de solucions i el corresponsabilitza en la solució dels seus problemes”.

 

Quins conflictes poden ser atesos?

·      Comunitats de veïns: sorolls, neteja, organització i convivència interna de la comunitat… 

·      Entitats/associacions: per qüestions d’organització, presa de decisions, gestió…

·      Espai públic: l'ús i l'ocupació dels espais públics urbans, com ara places, carrers, parcs, àrees esportives, civisme…

·      Família: problemes intergeneracionals, cura de persones dependents, relacions familiars, malentesos…

·      Escoles: conflictes entre els alumnes i/o amb el professorat o les famílies…

·      Comercials: sorolls, olors, obres... a establiments (bars, restaurants), problemes derivats del comerç de proximitat (botigues), temes relacionats amb contractes (lloguer, compravenda)…

 

No podem intervenir:

·      Divorcis.

·      Conflictes en què una de les parts és el mateix Ajuntament.

·      Conflictes en què s’hagi iniciat un procés penal.

 

Qui ho pot demanar?

El Servei de mediació podrà ser sol·licitat només que una de les parts estigui empadronada o tinguin domicili a Abrera (tant les persones físiques com jurídiques) i els que tinguin als seus fills en els centres educatius d’Abrera. 

   

Com sol·licitar el servei?

Les persones que estiguin interessades poden adreçar-se:  

 

Presencialment: a l'Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, dimarts i dimecres de 16.30 a 19 hores.

 

Per telèfon: 93 770 03 25.

 

Via correu electrònic: mediacio@ajuntamentabrera.cat

 

Horari del Servei de Mediació: dimecres de 9 a 14 hores i de 16.30 a 19 hores. Cal demanar cita prèvia.

 

Valors propis

“La cultura de la mediació té uns valors propis: el compromís ciutadà, el foment de la igualtat, el respecte, la participació ciutadana i l’exercici actiu de la democràcia. Apostar per la mediació significa apostar pel diàleg”, ha assenyalat la mediadora, Jessica Ahaik. Amb aquest nou servei Abrera es suma als més de 37 municipis de les comarques de Barcelona que disposen de servei de mediació.


  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar

INFORMA'T

ACTUALITAT > Notícies
AJUNTAMENT D’ABRERA , Pça. Constitució 1 - informacio@ajuntamentabrera.cat - Atenció: 93 770 03 25