DIMARTS, 16/04/2024 | 10:12 h
  • ESCOLA ABRERA

El trasllat a la nova Escola Abrera podria fer-se abans de finals de curs

1/4/2016

Les obres de la nova Escola Abrera avancen a bon ritme i es preveu que alumnes i mestres es traslladin al nou edifici abans que finalitzi aquest curs 2015-2016. L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, ha visitat aquest dijous 31 de març les obres de l’emplaçament definitiu de l’escola, al barri de Can Morral del nostre municipi.

L’han acompanyat la directora de l’Escola Abrera, Carmen Amaro, i el director general dels Serveis Territorials al Baix Llobregat del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, Josep M. Pérez.

Valoracions positives
“La previsió és acabar l’obra a finals d’abril, principis de maig. Després calen unes setmanes per comprovar que funcionen totes les instal·lacions. Desitjaríem fer el trasllat a partir de l’1 de juny, per tal que els alumnes puguin estrenar l’escola abans de marxar de vacances”, ha explicat Josep M. Pérez.

Per a l’alcalde d’Abrera, les obres “evolucionen molt favorablement. Tenim moltíssimes ganes de poder inaugurar l’abans possible el nou col·legi, per poder donar un espai de qualitat a la nostra canalla”, ha declarat Jesús Naharro.

La directora de l’Escola Abrera, Carmen Amaro, també ha expressat la seva satisfacció per la bona marxa de les obres. “Portem sis cursos esperant la nova escola. M’ha agradat molt. Els espais són molt amples i hi ha molta llum. El canvi a un edifici nou és molt favorable. Tant els alumnes, els pares, com els mestres estem desitjant tenir aquest nou edifici, perquè l’escola ja la tenim, i segur que el tindrem aviat”, ha comentat la directora.

Una línea d’ensenyament
Els nous equipaments de l’Escola Abrera inclouen una línia d’ensenyament d’educació infantil i primària amb capacitat per a 225 alumnes des de P3 fins a 6è curs, amb possibilitat d’ampliació. L’accés principal es farà pel carrer Esparreguera.

L’equipament inclou un edifici de tres plantes amb les aules d’infantil i de primària a tocar de la Travessera de Can Morral i una edificació annexa d’una planta destinada a serveis generals, amb façana al carrer Esparreguera. L’escola comptarà amb un total de 17 aules, biblioteca, gimnàs, despatxos, lavabos, menjador i cuina. La superfície construïda total de l’escola és de 2.800,16 m2. L’edifici d’infantil tindrà un pati diferenciat per als més petits i hi haurà una pista poliesportiva.

L’Escola Abrera va entrar en funcionament el curs 2010-2011 en mòduls ubicats dins del recinte de l’Escola Ernest Lluch. Ambdós centres comparteixen equipaments com el gimnàs, aules d’especialitats, pati i servei de menjador.