DIJOUS, 28/03/2024 | 17:52 h

Els alcaldes d’Abrera, Esparreguera i Olesa de Montserrat reclamen a l’Agència Catalana de l’Aigua, ACA, un nou col•lector de salmorres

13/6/2016

L’alcalde, Jesús Naharro, l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas i l’alcaldessa d’Olesa de Montserrat, Pilar Puimedon, han signat aquest dilluns, 13 de juny, una carta conjunta adreçada a l’Agència Catalana de l’Aigua, ACA, per expressar la inquietud i el malestar dels tres ajuntaments per les fuites constants del col•lector de les salmorres, que travessa els tres municipis.

En el document, les corporacions locals destaquen que les connexions d’aquest col·lector pateixen cada any diversos trencaments. El darrer, el 7 de juny passat, al terme municipal d’Esparreguera, a prop de la carretera C-55.

L’impacte ambiental d’aquestes avaries és molt elevat amb danys permanents a l’aqüífer de la Cubeta d’Abrera i el bosc de ribera de l’espai de la Xarxa Natura 2000 “Montserrat- Roques Blanques- riu Llobregat”. Alhora, implica una inseguretat pels nostres municipis per la possible afecció als pous de captació d’aigua potable.

Els alcaldes i alcaldessa insten a l’ACA a què prenguin les mesures necessàries per iniciar amb la major brevetat possible les obres d’un nou col·lector de les salmorres, que s’ha de construir de forma respectuosa amb el nostre entorn.

Per aquest motiu, els batlles han demanat una reunió per tenir informació sobre l’estat del projecte del nou col·lector de les salmorres, en el tram comprès entre Monistrol de Montserrat i Abrera, així com les accions realitzades des de la darrera trobada.