DIJOUS, 16/08/2018 | 21:56 h

El Ple Municipal aprova els Pressupostos Generals de 2016

1/2/2016

En la sessió ordinària celebrada aquest dijous 28 de gener, el ple municipal de l’Ajuntament d’Abrera ha aprovat els Pressuposts Generals de la corporació per aquest 2016, amb els vots a favor de PSC, ERC i CiU, i els vots en contra d’Abrera en Comú, ADA, PP i C’s.

Amb un total de 14.279.443,39 euros, aquests són els primers pressupostos de l’actual mandat. Per a la seva elaboració s’han tingut en compte les prioritats de l’actual equip de govern municipal. Aquestes són la generació d’ocupació i el reforç de les polítiques socials. Així, aquests pressupostos tenen una especial incidència en els Departaments d’Acció Social, Promoció Econòmica, Ensenyament, i manteniment dels Espais Públics.

“El pressupost que acabem de presentar s’ha incrementat en tot el seu global un 7,39% vers l’any 2015. Són uns pressupostos amb remarcat caràcter social, on les ajudes a les famílies s’han incrementat en el global de tot el Departament en un 20,44%”, ha destacat l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro.

“Trabajamos para que las ayudas y los servicios a todos las personas que más lo necesitan estén bien fortalecidas, ahora más que nunca debemos destinar recursos para los Departamentos de Servicios Sociales y Promoción Económica, sin dejar de atender todas las necesidades del municipio”, ha afegit l’alcalde.

Partides noves
Els Pressupostos Generals de 2016 presenten partides de nova incorporació com són el Pacte Local per l’Ocupació, la redacció d’un Planejament General, la protecció del consumidor, despeses d’accions culturals i arxiu municipal, entre d’altres.

Aquests pressupostos també inclouen partides per estudiar en profunditat diferents projectes com són un Pla de Comunicació, Pla Educatiu Municipal, Pla de Joventut, Estudis d’Acció Cultural, Estudis de Patrimoni, inventari dels edificis municipals, projecte d’instal•lació de xarxes d’aigües, així com la previsió de diversos projectes d’urbanisme.

Inversions
Dins les inversions previstes per aquest 2016 s’inclouen iniciatives per millorar la qualitat del medi ambient i l’eficiència energètica, com són la substitució dels semàfors convencionals per noves unitats amb il•luminació LED, una auditoria de l’enllumenat públic realitzada amb la Diputació de Barcelona, o la instal•lació de compensadors de l’energia elèctrica reactiva a les dependències municipals.

També s’invertirà en la rehabilitació de parcs i jardins, vies públiques, manteniment d’edificis municipals, la millora de la xarxa de clavegueram i un pla de mobilitat que inclourà la finalització del carril bici del carrer Barcelona.

Per l’elaboració dels Pressupostos Generals 2016 de l’Ajuntament d’Abrera s’han tingut en compte les aportacions dels veïns i veïnes que van participar en l’Audiència Pública del passat 12 de novembre de 2015, així com les que ens han fet arribar en paper o correu electrònic associacions, partits polítics i veïns i veïnes del nostre poble. Des de l’Ajuntament d’Abrera agraïm aquestes col•laboracions.