DIMARTS, 14/08/2018 | 15:59 h

L´alcalde d´Abrera, Jesús Naharro, participa a la reunió de batlles del Baix Llobregat Nord pel Projecte d´Especialització i Competivitat Territorial (PECT)

20/1/2016

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i la regidora d’Hisenda, Guadalupe Marcos, van assistir aquest dimarts 19 de gener, juntament amb d’altres batlles i regidors del Baix Llobregat Nord, a l’acte de presentació del Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT), a càrrec del Consell Comarcal del Baix Llobregat, que va tenir lloc a Martorell.

L’objectiu és acollir-se al nou finançament europeu conegut com a RIS3, el nou model que substitueix els fons FEDER. El Consell Comarcal del Baix Llobregat ha presentat en tres sessions a Martorell, Cornellà i Sant Feliu de Llobregat, els projectes que inclouran per a la convocatòria del RIS3 dividits en sis sectors: l’automoció, la salut mental, l’aeroagroambiental, l’emprenedoria, el tercer sector i el talent.

Segons l’alcalde, Jesús Naharro, “Des d’Abrera hem mostrat interès per ampliar una línia més l’especialització, amb una proposta emmarcada en l’àmbit de la logística, manufactura i embalatge, sectors tots ells relacionats directament amb l’activitat actual del municipi i el territori. Una professionalització del sector implicaria millores de competitivitat i mediambientals”.

Des de l’Ajuntament d’Abrera veiem amb optimisme aquesta línia de subvencions que, tot i que no tindran una visualització tan tangible com les anteriors, permetran treballar de forma transversal des de l’àmbit formatiu fins l’ocupacional.

El Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial es va iniciar el juliol de 2014, amb les fases d’anàlisi estratègic del territori, la configuració dels grups de treball dels àmbits d’especialització analitzats i les primeres idees de programes a desenvolupar.

La publicació de la guia del Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial l’agost de 2015 va permetre als grups de treball començar a definir els projectes. El Consell Comarcal del Baix Llobregat preveu presentar-se en la primera convocatòria del Departament de Governació de la Generalitat de Catalunya.