DIVENDRES, 17/08/2018 | 12:55 h

Consells per gaudir de la Cavalcada de Reis 2016

29/12/2015

Des de la regidoria de Seguretat ciutadana, Protecció Civil i Personal de l’Ajuntament d’Abrera us facilitem diversos consells per gaudir de forma segura de la Cavalcada de Reis, que tindrà lloc aquest dimarts 5 de gener de 2016.

A les 17.45 hores, el patge Viu.Viu arribarà a l’estació dels FGC per rebre a Ses Majestats Els Reis Mags d’Orient. Després de ser rebuts per l’alcalde, Jesús Naharro, els Reis Mags pujaran a les seves respectives carrosses per fer la tradicional cavalcada. El recorregut serà el següent: Passeig de l’Estació, Plaça Rafael Casanova, Josep Tarradellas, Avinguda de la Generalitat, carrer Rebató, Avinguda de la Generalitat, aturada a l’Església de Sant Pere, Passeig de l’Església i carrer Major.

Recomanacions per abans i durant la celebració de l’esdeveniment:

• Abans d’anar-hi estigueu atents a les informacions oficials que emetin les autoritats sobre l’esdeveniment, el recorregut així com les condicions meteorològiques.

• Tingueu en compte que el calçat que porteu us protegeixi bé els peus per evitar lesions: és una de les zones més vulnerables en actes massius.

• Si el fred és intens recordeu portar barret i utilitzar bufanda o mocador per no respirar directament l’aire fred als pulmons. També és important que en general porteu roba còmoda i adequada a la meteorologia per evitar problemes amb el pas de les hores.

• No empenyeu mai per accedir a una zona perquè podeu provocar una caiguda o allau: si la zona està saturada o molt plena busqueu un altre punt on situar-vos.

• Si aneu acompanyats o en grup, acordeu un punt de referència fora de la zona on s’acumuli el públic on tornar-vos a reunir en cas que us separeu o us perdeu.

• Si aneu amb nens porteu-los de la mà. Expliqueu-li quins són els riscos, que no poden fer i com han d’actuar si es perden. No deixeu que els menors pugin a cap objecte per veure millor: és preferible que els pugeu a coll si cal.

• Si trobeu un menor perdut acompanyeu-lo immediatament a la policia o equips de seguretat.

• Porteu la documentació a sobre. En el cas dels nens, gent gran i discapacitats psíquics prepareu una fitxa amb les seves dades i un telèfon de contacte, i feu que la portin en un lloc visible per si es perden.

• Estigueu pendents de la gent gran i de les persones amb impediments.

• No pugeu a les baranes, reixes, contenidors o d’altres elements inestables perquè poden ser perillosos i provocar un accident.

Durant l’acte:

• Seguiu sempre les instruccions del personal de seguretat.

• Recordeu que els principals riscos són el pas de les carrosses i tenir un accident per enfilar-se a algun objecte com ara contenidors, semàfors, senyals, ... No ho feu mai. Actueu sempre amb sentit comú: durant la celebració no us poseu en risc ni exposeu els vostres fills a un possible accident.

• No parleu ni feu senyals que puguin distreure ni al personal de seguretat, ni als
acompanyants a peu de les carrosses, ni als seus conductors, a excepció de que es tracti d’un accident o emergència.

• No us acosteu mai a les carrosses, ni intenteu pujar-hi.

• No baixeu mai a la via per agafar caramels que quedin en el pas de carrosses, us podeu distreure al pas de les següents carrosses.

• No creueu pel mig de les carrosses ni us acosteu quan estiguin aturades o fent càrrega de combustible.

• No llenceu caramels al personal de seguretat, a les persones de les carrosses ni a la gent que està mirant la cavalcada.

• En cas de detectar alguna incidència informeu immediatament al personal de seguretat i si cal truqueu al 112.

En cas d’emergència:
• Mantingueu la calma i estigueu atents a les indicacions dels serveis d’emergència. Tingueu molta cura dels menors i les persones amb discapacitats.

• Eviteu cridar, córrer o empènyer els altres, ja que podríeu provocar situacions molt perilloses per a la gran quantitat de persones que n’hi ha concentrades.

• Una vegada estigueu en una zona segura, si no trobeu alguna persona informeu-ne els serveis d’emergència.

• En cas d´emergència, si truqueu al 112 des d´un telèfon mòbil i no us dóna senyal, pot ser que les línies estiguin saturades: busqueu un telèfon fix per fer la trucada.

Des de l’Ajuntament donem la benvinguda als Reis Mags d’Orient juntament amb Patges Abrera.