DIVENDRES, 19/04/2024 | 09:12 h
  • 25 NOVEMBRE ERADICACIÓ VIOLÈNCIA MASCLISTA

Teatre, encesa d´espelmes i lectures de manifestos commemoren a Abrera el Dia Internacional per a l´Eradicació de la Violència Masclista

26/11/2015

La plaça de l’Ajuntament d’Abrera ha estat l’escenari de diversos actes del 25N, el Dia Internacional per a l’Eradicació de la Violència Masclista. Veïns i veïnes del poble, associacions, estudiants de l’Institut Voltrera, l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, així com diversos regidors i regidores del consistori han participat en aquest esdeveniment.

La companyia Penyora Teatre va presentar el teatre-fòrum titulat ‘Sálvame’, amb diferents esquetxos de programes de televisió que van sorprendre al públic per la seva visió de les relacions personals i de la violència envers les dones. Després de la representació, actors i espectadors van comentar els estereotips que apareixen als mitjans de comunicació.

Seguidament, tres alumnes de l’Institut Voltrera d’Abrera van fer la lectura d’un manifest contra la Violència de Gènere. En acabar, tots els assistents a l’acte van realitzar un minut de silenci en record de les víctimes de la violència masclista. L’acte va finalitzar amb una encesa d’espelmes que es van col•locar a terra formant un llaç.

Des de la Regidoria de Dones i Igualtat de l’Ajuntament d’Abrera hem col•laborat en l’organització d’aquest esdeveniment, que ha comptat també amb la cooperació del Consell Municipal de les Dones d’Abrera, l’Associació Abrera contra la Violència de Gènere, Dones i Futur i la Diputació de Barcelona, entre d’altres entitats.

De la seva banda, el ple ordinari celebrat aquest dimecres 25 de novembre de 2015 a l’Ajuntament d’Abrera també ha recordat el Dia contra la Violència de Gènere. L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, va llegir un manifest amb el suport de totes les formacions polítiques del consistori.

El 25 de novembre va ser declarat  el Dia Internacional per a l’Eradicació de la Violència Masclista el juliol de 1981, en el context del primer Encuentro Feminista de Latinoamérica y del Caribe celebrat a Bogotà (Colòmbia). Es va escollir aquest dia per commemorar el violent assassinat a la República Dominicana de les germanes Minerva, Patria i Maria Teresa Mirabal, tres activistes polítiques, el 25 de novembre de 1960 mentre anaven a Puerto Plata a visitar els seus marits empresonats.