DIJOUS, 16/08/2018 | 10:02 h

• fira_entitats_limusina

Abrera, solidària en la segona Mostra d´Entitats Socials

19/10/2015

La Plaça Pau Casals va ser l’escenari diumenge passat de la Segona Mostra d’Entitats Socials. De les deu del matí a les tres de la tarda, les diferents entitats socials del municipi van donar a conèixer les seves activitats. Des de l´Ajuntament d´Abrera hem col·laborat en aquesta mostra, organitzada per la Xarxa d’Entitats Socials d’Abrera amb d´altres entitats locals.

Creu Roja i Càrites van recollir un total de 140 quilos de menjar pels seus Bancs d’Aliments. Prop del Casal de la Gent Gran hi havia una unitat mòbil del Bang de Sang i Teixits, on es van realitzar 45 donacions de sang.

De totes les activitats, la que va tenir més èxit va ser el viatge solidari organitzat per l’entitat Vikingos del 600. Per només un euro es va poder fer un petit trajecte en diferents cotxes antics. En total es van fer 150 viatges i el vehicle més sol•licitat va ser una espectacular limusina. Els fons recaptats seran donats a l’Associació Espanyola contra el Càncer, Junta Local d’Abrera. L’endemà de la Mostra, el dilluns 19 d’octubre, va ser el Dia Internacional de la Lluita contra el Càncer de Mama.

La Mostra d’Entitats va anar acompanyada de música i animació durant tot el dia. Al matí, a l’escenari de la Plaça Pau Casals van tenir lloc representacions teatrals amb els Illets d’Abrera, classe d’aeròbic a càrrec de Chus Batuka i una exhibició de l’Associació Juventudes Rocieras. A les tres de la tarda hi va haver una arrossada de germanor i, a les sis de la tarda, va tenir lloc una ballada de sardanes a càrrec de la cobla Ciutat de Manresa. Una hora més tard, a les set de la tarda, va començar el Cicle de Tardor del Cineclub Emmetcinats a l’auditori del Centre Polivalent d’Abrera, amb la projecció de la pel•lícula Magical Girl.

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, va ser un dels veïns del poble que va visitar les diferents parades de les associacions locals. “Tot i que amenaçava pluja el temps ens ha respectat. En aquesta segona Mostra d’Entitats Socials he vist participació i molta diversitat. De cara a la tercera edició s’ha de fer més promoció encara perquè tothom estigui més assabentat i es puguin conèixer més les diverses entitats municipals”.

Les associacions que han participat en aquesta segona Mostra d’Entitats Socials han estat:
Associació Espanyola contra el Càncer. Junta Local d’Abrera, Juventudes Rocieras, Estudiar en Abrera, Creu Roja, Associació Abrera contra la Violència de Gènere (AACVG), Dones i Futur, Banc de temps, Illets d’Abrera, Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), Fundació Integració Laboral (FIL), Arc de Sant Martí, Associació de Familiars de Malalts Mentals del Baix Llobregat Nord (AFASM), Associació de Fibromialgia i Fatiga Crònica d’Abrera (AFFA), TOCC i Càrites / Mans Unides.