DIVENDRES, 29/03/2024 | 07:29 h
  • biblioteca_maternitats_peq

Abrera celebra la Setmana mundial de la lactància materna amb la mostra ‘Maternitats´

30/9/2015

L’Ajuntament d’Abrera col•labora en la celebració de la Setmana mundial de la lactància materna, del 4 al 10 d’octubre, juntament amb municipis com Olesa de Montserrat, Martorell, Sant Esteve de Sesrovires i Gelida.

El consistori abrerenc hi participa amb l’exposició fotogràfica “Maternitats”, que es pot visitar a la Biblioteca Josep Roca i Bros.

Produïda pel Programa de Cooperació Internacional de l’Obra Social ”la Caixa”, la mostra recull fotografies de mares amb els seus fills, realitzades arreu del món pel periodista Bru Rovira.

L’Hospital Sant Joan de Déu de Martorell i el Banc de Llet Materna organitzen aquest esdeveniment, que inclou exposicions, xerrades, tallers i concerts en suport a la Setmana de la lactància materna, que a Espanya se celebra la primera setmana d’octubre.

Enguany, la iniciativa té com a protagonistes les mares treballadores amb el lema “Alletar i treballar. Fem que sigui possible”.

La llet materna és el millor aliment que pot rebre un nadó, ja que és molt més completa que qualsevol altra alternativa.

És innòcua i conté proteïnes, anticossos i greixos que garanteixen el creixement i protegeixen el lactant de les malalties més freqüents, com la diarrea i la pneumònia. També s´ha demostrat beneficiosa per al desenvolupament neurològic i visual.

L´Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana alimentar el nadó exclusivament amb lactància materna durant els primers sis mesos de vida, ja que aquesta li aporta els beneficis nutricionals necessaris per créixer sa.

Consulteu les diferents activitats de la Setmana mundial de la lactància materna aquí.