DIVENDRES, 29/03/2024 | 12:43 h

Solidaritat amb el personal del Comitè d´Empresa d´Inovyn-Solvay

15/9/2015

L´Ajuntament d´Abrera es solidaritza amb els treballadors i treballadores de la planta de Martorell de l´empresa Inovyn-Solvay, especialitzada en la fabricació de PVC.

El passat 27 d´agost, representants del consistori van participar en la concentració convocada pel Comitè d´Empresa en suport als treballadors de la planta, un acte que va reunir uns 500 treballadors, gairebé tota la plantilla de l´antiga Solvay.

Diversos ajuntaments de la comarca i sindicats han expressat la seva preocupació pel futur de l´empresa i la possible pèrdua de llocs de treball, davant la negativa del Ministeri d´Indústria i Energia d´incloure l´empresa en les subhastes dels contractes d´interrompibilitat elèctrica de 2015 i l´any 2016.

La Red Eléctrica de España compensa econòmicament amb aquests contractes als grans consumidors d´energia, entre ells l´empresa Inovyn-Solvay, a canvi que redueixin el consum elèctric en moments d´alta demanda.

El Ministeri també ha sancionat la planta de Martorell, que perdrà 50 milions d´euros en ajudes públiques, fet que deixa l’empresa en una situació molt delicada.

El Comitè d´Empresa ha denunciat que la mesura del Ministeri posa en perill uns 500 llocs de treball directes, i 2.000 més d´indirectes.

El ministre d´Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, va explicar el passat 4 de setembre davant el Senat que la planta de Inovyn-Solvay de Martorell ha estat exclosa de les subhastes perquè entre febrer i març de 2014 va incomplir “sistemàticament” les ordres d´interrompre el consum elèctric.

El passat 8 de setembre, unes 500 persones es van concentrar davant la Delegació del Govern Central a Barcelona per protestar contra la sanció. En un manifest, el Comitè d´Empresa expressa “el seu absolut refús i condemna per a falta de coherència en l’aplicació de la llei, que es concreta en la desproporcionada decisió presa pel Ministeri d’Indústria”.

Pels treballadors de la planta, aquesta situació no té en compte “les repercussions que es poden produir en els llocs de treball i en l’activitat industrial que aquesta empresa representa en l’entorn i en particular a Martorell”.

Sobre aquesta qüestió, l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, declara: “Volem mostrar el nostre suport a tots els treballadors i treballadores de Inovyn-Solvay, afectades per una mesura dràstica del Ministeri d’Indústria, que ha pres una decisió unilateral sense tenir en compte les explicacions de l’empresa. En un moment tan delicat en el món laboral, entenem que les accions del govern han d’anar encaminades a fomentar l’ocupació i no a prendre decisions que afectin el lloc de treball dels nostre veïns i veïnes del nostre poble i de la nostra comarca”.