DIMARTS, 14/08/2018 | 16:01 h

• donació_roba

Els veïns d´Abrera van reciclar un 17% més de roba durant 2014

9/2/2015

Els veïns d’Abrera van reciclar durant l’any passat 21.417 kilograms de roba i calçat usats als nou contenidors que l’organització no governamental per al desenvolupament (ONGD) Humana Fundación Pueblo para Pueblo té instal·lats al municipi. Aquesta quantitat representa un augment del 17,1% respecte a la xifra obtinguda l’any anterior (18.297 kg). La mitjana de kg per habitant és d’1,76.

La reutilització i el reciclatge tèxtil contribueixen a la protecció del medi ambient en reduir en part els residus generats pels ciutadans, atorgant una segona vida a una roba que d’una altra manera aniria a parar a l’abocador per a ser incinerat (cada kg de roba que es reutilitza i no és incinerat evita l’emissió de 3,169 kg de CO2, segons dades de la Comissió Europea).

Juntament amb el seu component mediambiental també hi ha un component social. D´una banda, com a generador d´ocupació a Catalunya: la Fundació té en l´actualitat 148 treballadors i 450 a tot Espanya i perquè els recursos obtinguts fan possibles els programes d´ajuda social i sensibilització al territori més proper i de cooperació al desenvolupament als països del Sud.

Dilluns, 9 de febrer de 2015