DIJOUS, 28/03/2024 | 11:17 h
  • glac

Avisos per risc de neu i fred

6/2/2015

El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès avisos per risc de neu i fred que afectaran aquest divendres 6 de febrer i dissabte 7 el Baix Llobregat Nord. La previsió és que pugui nevar en cotes de fins a 200 metres amb precipitacions aïllades i en forma de ruixat d’intensitat feble, i es podrien assolir temperatures mínimes extremes.

Des de Protecció Civil es fan les següents recomanacions:
Evitar els canvis sobtats de temperatura, sobretot pel que fa als nens, a les persones grans i als qui pateixen alguna malaltia de tipus respiratori, i evitar que surtin al carrer els dies d’onada de fred.Cal vestir-se amb roba i calçat adequat per a temperatures baixes, amb diverses capes, protegint el cap i la cara, evitant l’entrada d’aire fred directa als pulmons. També cal evitar esforços físics intensos a l’exterior.

I a casa, cal tenir preparat un transistor, piles de recanvi, llanternes, aliments calòrics, combustible de calefacció i una farmaciola. Disposar d’una reserva mínima de medicaments per a la gent gran i els malalts crònics i de tipus respiratori.
A les zones aïllades o fora dels nuclis urbans, mantenir un rajolí d’aigua corrent a les aixetes per evitar que les canonades es congelin i protegir amb draps la clau de pas de l’aigua. També es pot disposar d’una reserva mínima d’aigua o líquid per si el subministrament queda afectat.

En cas d’haver d’agafar el cotxe, s’ha d’anar amb molt de compte amb possibles relliscades si hi ha plaques de gel que acostumen a trobar-se a les zones més ombrívoles de les carreteres. Revisar els pneumàtics, el líquid anticongelant, l’estat de les bateries, els llums i els frens. Portar el dipòsit de gasolina ple, roba d’abril i telèfon mòbil carregat. I a dins del cotxe, si teniu la calefacció engegada, deixeu una finestra entreoberta per renovar l’aire. Recordem que el telèfon d’emergències és el 112.

Interior.gencat.Consell per onades de fred

Divendres, 6 de febrer de 2015