DIMECRES, 15/08/2018 | 01:15 h

• ventada

Protecció Civil activa el Procicat per forts vents que poden afectar el Baix Llobregat Nord

29/1/2015

Protecció Civil de la Generalitat ha activat el Pla de Protecció Civil de Catalunya per forts vents, el PROCICAT, d´acord amb les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya, que indiquen que hi haurà vent molt intens a la major part del territori. Aquestes ventades seran especialment violentes durant la propera matinada de dijous a divendres i part del matí de divendres a les comarques del litoral i prelitoral central i de Tarragona, així com al sud de la Catalunya Central, i podrien produir incidències.

Per avui s’espera que les comarques més afectades siguin Anoia, Priorat, Conca de Barberà, Alt Camp, Alt Penedès, Baix Llobregat, Vallès Occidental i Barcelonès. Aquestes ventades poden provocar potencialment incidències especialment en les zones metropolitanes, on cal extremar la prudència.

En aquset sentit, Protecció Civil de la Generalitat ha informat a tots els municipis afectats de les previsions de vent pels propers dies, i els ha recomanat que prevegin la suspensió de totes les activitats a l’aire lliure, incloses les extraescolars, i el tancament dels espais públics com ara parcs i jardins a les zones i períodes concrets de major afectació. Per la seva part, la població ha d’extremar la prudència en la mobilitat tant en vehicle com a peu, i limitar les activitats a l’aire lliure en les zones afectades davant la previsió d’incidències.

Dins els nuclis urbans de les poblacions més afectades, cal recollir o lligar de forma segura tendals i retirar qualsevol element inestable situat a l’exterior a terrasses o similars, ja que poden precipitar-se i provocar un accident. Durant la màxima afectació del vent cal evitar situar-se a prop d´elements que puguin caure com ara murs, arbres, tancaments, bastides que es moguin, senyals, mobiliari urbà en alçada o similars. Com dèiem, aquestes mesures seran especialment necessàries a partir de la propera matinada i durant part del matí de demà divendres.

Dijous, 29 de gener de 2015