DIMARTS, 14/08/2018 | 16:04 h

• fort vent

Avís a la població davant el fort vent

9/12/2014

Davant la previsió de ventades per a la jornada d’avui, des del departament de Protecció Civil de l’Ajuntament d’Abrera s´informa que queden anul·lades totes les activitats extraescolars així com qualsevol activitat que es faci a l´aire lliure.

L´Ajuntament recorda alguns consells a tenir en compte davant fortes ventades:
A casa es recomana tancar portes i finestres, entrar a l’interior els objectes que el vent es pugui emportar dels jardins o balcons, i no sortir al carrer.  I en cas d’estar a l’aire lliure, cal vigilar amb el mobiliari urbà, l’enllumenat dels carrers, les motos i els cotxes aparcats, les grues, els contenidors de brossa, l’arbrat i tot allò que el vent pugui fer caure. Tampoc s’ha de pujar a llocs alts i exposats al vent, com ara les bastides o altres construccions. Eviteu els parcs, els jardins i les zones boscoses, i vigilar amb els arbres que poden caure. I també es recomana allunyar-se de les platges o les ribes dels rius.

En cas d’haver de conduir, es recomanar consultar les prediccions del temps i l’estat de les carreteres. Si és imprescindible haver de desplaçar-se, cal anar amb molta precaució perquè ens podem trobar obstacles a la via. Cal alentir la marxa per poder mantenir la trajectòria del vehicle corregint les desviacions, subjectant el volant amb fermesa. Ser prudent en els avançaments i mantenir les distàncies laterals adequades amb els altres vehicles. I si es condueix un vehicle de grans dimensions o amb remolc, cal extremar les precaucions perquè, en cas de fort vent, hi ha més risc de sortir-se de la via o bolcar.

Afectacions a la xarxa viària:
La línia R4 té quatre trens aturats entre Terrassa i Monistrol per caiguda de catenària. Pel que fa a Ferrocarrils de la Generalitat, el servei està interromput a la S1 Barcelona-Terrassa entre Rubí i Terrassa per la caiguda d´un arbre. És previst transport altenatiu en autobús.

Recordar que el telèfon d’emergències és el:

112

Per a avisos d´urgències podeu contactar amb la Policia Local al 93 770 09 81 (disponible 24 hores) o a Protecció Civil al telèfon 93 770 14 27.

Consells de prevenció davant les ventades:
Risc de fortes ventades.pdf
Gencat.Departament d´Interior