DIMARTS, 19/03/2024 | 06:48 h
  • bannertrobades2

Lliurament dels premis de les Trobades de Recerca Jove 2011

8/5/2011

L´Auditori del Centre Polivalent ha estat l´escenari que ha acollit la novena edició de les Trobades de Recerca Jove que organitza el Centre d´Estudis Comarcals del Baix Llobregat. Enguany s´han presentat a concurs 64 treballs de 15 centres d´educació secundària obligatòria i postobligatòria del Baix Llobregat de 13 poblacions.

L´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler; i la regidora d´Ensenyament, Guadalupe Marcos; han lliurat els guardons, juntament amb respresentants del Centre d´Estudis Comarcals, del Departament d´Ensenyament i del Consell Comarcal en matèria d´educació.

S´han repartit premis  de 250 euros per als sis millors treballs, a més del reconeixement a l´Institut Salvador Dalí del Prat del Llobregat, i a la professora Yolanda Eito, pel seu treball de foment de la recerca.

Els sis treballs de recerca premiats han estat per:
-Albert Gobern, de l´Escola Cooperativa El Puig d´Esparreguera, pel treball "La Companyia d´Aigües d´Esparreguera Vidal S.A."
-Pol Muñoz, de l´Escola El Puig, pel treball "Retorn a la Colònia Sedó"
-Ariadna Camacho i Josep León, de l´Institut El Castell d´Esparreguera, pel seu estudi sobre "El Confort a les nostre aules. Auditoria ambiental a l´Institut el Castell d´Esparrreguera"
-Laura Mas i Patrícia Canut, d´El Cairat d´Esparreguera, pel seu treball "Tradició oleícola d´Esparreguera"
-Alma Ochan, de l´Institut Estany de la Ricarda, d´El Prat de Llobregat, per "L´Amazic al Marroc i al Prat"
-Guillermo Martín, de l´Institut Joan Oró de Martorell, per "Els primers anys del franquisme"

El jurat també ha triat els 14 treballs que seran publicats junt amb els sis guanyadors on figura "Estudi socioeconòmic dels efectes de la crisis en les famílies d´Abrera" que ha realitzat l´alumna Iraida Adell, de l´Institut Voltrera.

Els treballs presentats han estat de diferents àmbits de recerca com Ciències Experimentals, Humanística, Ciències Socials, Tecnologia, Expressió Plàstica, Matemàtiques o Orientació i Llengües, amb temes com ara una auditoria ambiental en un centre escolar, la problemàtica dels passos elevats en una població o un estudi dels hàbits de l´esmorzar d´un centre determinat.

L´acte de lliurament de premis s´ha emmarcat en una jornada d´activitats on s´han presentat els sis treballs premiats i una quarantena d´alumnes han participat en diferents tallers de coctels de fruites, grafits, hip-hop i de ràdio, a càrrec de RàdioAbrera.