DIMARTS, 19/03/2024 | 07:38 h
  • banerprova

Escoles, empreses i l´ambulatori participen al simulacre d´accident químic

5/5/2011

Els responsables dels diferents cossos de seguretat i administracions implicats al simulacre organitzat dimecres 4 de maig han coincidit en destacar la bona coordinació existent i l´evident augment, entre la població, del coneixement sobre les mesures de protecció a pendre davant un cas real de núvol tòxic.

La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat ha dut a terme un simulacre per accident químic, a l´empresa Kao d´Olesa de Montserrat, al que també ha participat Abrera. La sirena d´avís de risc químic s´ha activitat a les 10.20, i el fi d´alerta s´ha pogut sentir quan faltaven 5 minuts per a tres quarts de 12 del migdia. Més de 350 efectius dels diferents cossos operatius han participat a la prova.

Mes de 7.000 escolars d´Abrera, Esparreguera, Olesa, Sant Esteve, i Ullastrell han practicat el confinament. A Abrera han participat activament al simulacre les escoles d´Educació Infantil i Primària, l´ambulatori del nucli urbà, i algunes empreses de diferents polígons industrials del municipi. També a Abrera s´ha instal·lat el Centre de Comandament Avançat de la Direcció General de Protecció Civil, l´operatiu que ha controlat el simulacre.