DIMECRES, 26/09/2018 | 01:34 h

• eleccions parlament europeu

8.800 abrerencs estan cridats a les urnes per participar a les Eleccions al Parlament Europeu

25/5/2014

Un total de 8.813 abrerencs estan cridats a les urnes el proper diumenge per participar a les Eleccions al Parlament Europeu. Ho faran repartits, com en els últims comicis, en un total de sis col·legis electorals: l’Escola Platón i SArtí, l’IES Voltrera, els Casals Socials del Rebato, Can Vilalba i Santa Maria i el número 1 del carrer Aneto al barri de Ca n’Amat. Però en canvi, ho faran repartits en menys meses electorals, ja que s’han reduït de 16 a 12, suprimint dues al Platón, una a l’Institut, i una altra al Casal Social de Can Vilalba.

La distribució d´aquests comicis és la següent: La secció primera té una única mesa al col·legi Francesc Platón Sartí amb un cens de 1.157 electors; A l’Institut Voltrera s’ubiquen la secció segona, amb dues meses i un total de 1.251 electors (615 + 636); i la secció tercera, de mesa única, amb 560 votants; La secció quarta es reparteix en dues meses: una al Casal Social del Rebato amb 813 electors, i una altra a Ca n’Amat amb un cens de 495; La secció cinquena té dues meses al Platón amb un total de 1.356 electors (648 + 708); La secció setena es divideix en dues meses: la primera, amb 1.138 electors al Casal Social de Can Vilalba, i la segona, amb 687, al Casal Social de Santa Maria de Vilalba; I finalment, la secció vuitena es troba a l’Institut Voltrera amb dues meses més i un cens de 1.356 votants (612 + 744).

Participació del 23,65% a les 14.00h
La participació a les dues a Abrera, en les eleccions europees que es celebren avui era del 23,59%, més de 5 punts i mig més elevada que als comicis de 2009, quan a la mateixa hora aquesta xifra era del 18%. En total, a les dues del migdia, 2079 abrerencs dels 8792 havien exercit el seu dret a vot.
Per meses, la participació més elevada es registrava a la mesa B de la secció segona, a l’IES Voltrera, amb un 30,66%, i la més baixa a la mesa A de la secció setena, ubicada al Casal Social de Can Vilalba, amb un 19,68%.
La participació a Catalunya s’ha situat al 25,26% a les dues del migdia, sis punts per sobre que fa cinc anys. I a Espanya, la participació cau unes dècimes amb un 23,9% a les dues del migdia.

Participació del 33,6% a les 18h.00h
A Abrera, a les sis de la tarda havia votat a les eleccions al Parlament Europeu el 33,6% de l´electorat, el que suposa un increment de 8 punts i mig respecte als comicis europeus de 2009. En total, a les sis de la tarda, havien votat 2.961 del 8.813 electors censats.
Tenint en compte les dotze meses electorals repartides en els sis col·legis, a les sis de la tarda la participació més elevada es continuava registrant a la mesa B de la secció segona a l´IES Voltrera amb més del 40%, i la xifra també era molt elevada a la mesa única de la secció primera ubicada al Francesc Platón Sartí amb gairebé el 39%; mentre que la més baixa es registrava a la mesa B de la secció setena, ubicada al Casal Social de Santa Maria de Vilalba, amb el 26,26%.
La participació a Catalunya s´enfilava fins al 34,66% a les sis de la tarda, vuit punts per sobre que fa cinc anys. I al conjunt de l´Estat Espanyol la participació puja unes dècimes, amb un 34,1%.

Diumenge, 25 de maig de 2014