DIVENDRES, 29/03/2024 | 12:39 h
  • La plantilla i la direcció d'U-Shin arriben a un acord sobre l'ERO i s'ha desconvocat la vaga
  • L'Ajuntament d'Abrera dóna suport als treballadors de l'empresa U-Shin

La plantilla i la direcció d'U-Shin arriben a un acord sobre l'ERO i es desconvoca la vaga

L'Ajuntament d'Abrera dona suport als treballadors i treballadores de la fàbrica del municipi

12/2/2021

La plantilla d'U-Shin Abrera ha donat suport a l'acord arribat amb la companyia gràcies a la mobilització dels treballadors i les treballadores, i s'ha desconvocat la vaga anunciada pels propers dies. Segons ha informat el sindicat CCOO d'Indústria de Catalunya, finalment s’ha assolit un principi d’acord sobre l’Expedient de Regulació d'Ocupació que afecta els 72 treballadors i treballadores de la planta abrerenca, gràcies al binomi negociació-mobilització. L'acord va ser ratificat ahir dijous pràcticament per unanimitat per la plantilla. El sindicat valora positivament aquest acord, malgrat que no s’ha pogut evitar el tancament de la planta d’Abrera, ja que permet guanyar un any de temps i s’han aconseguit les millors condicions possibles per a la plantilla.

L’acord preveu que el tancament de la fàbrica d’Abrera es faci efectiu el març de 2022. Fins llavors, les treballadores i treballadors cobraran una prima mensual, que variarà en funció del grup professional, en concepte de productivitat. També s’estableixen prejubilacions per a les persones que tinguin a partir de 53 anys, de les quals podrien beneficiar-se 16 persones. Per a la resta de la plantilla s’ha acordat una indemnització de 45 dies per any, amb els màxims que estableix la normativa vigent.

Suport de l'Ajuntament d'Abrera

Recordem que l'alcalde d'Abrera, Jesús Naharro, es va reunir el dilluns 8 de febrer passat a l'Ajuntament (pl. de la Constitució, 1) amb el delegat i la delegada del Comitè d'empresa d'U-Shin i representants del sindicat CCOO d’Indústria de Catalunya, per manifestar el suport del consistori als treballadors i treballadores de la fàbrica d'Abrera i la disponibilitat dels espais municipals pe tal que la plantilla pogués reunir-se.

La mobilització arribava davant la manca d’avenços en les negociacions de l’ERO presentat per l’empresa, que havia desestimat les demandes de la representació de la plantilla per buscar una alternativa industrial al tancament i mantenir part de l’ocupació. Amb la consecució i ratificació d'aquest acord, han quedat desconvocades les jornades de vaga previstes.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ