DIUMENGE, 25/10/2020 | 06:59 h

• conferència-col·loqui online sobre dones i literatura amb el nom de "La Rebel·lió de les Dones"
  • 10a edició del premi Literari Delta
  • “Res no es pot amagar”, l’obra guanyadora de la 10a edició del premi Literari Delta, ja disponible en format EPUB

Commemorem el Dia de les escriptores fomentant novament la creació literària de les dones

15/10/2020

Avui dijous, 15 d’octubre, és el Dia de les escriptores. Des de l'Ajuntament commemorem aquesta data amb noves propostes dins del marc d’activitats del certamen del Premi Literari Delta de narrativa per a dones. El 2019 ens vam adherir a una edició més del Premi Delta, organitzant el certamen literari bianual per a dones conjuntament amb 16 consistoris més del Baix Llobregat, tot fent suport al Consell Comarcal i el Consell de les Dones del Baix Llobregat.

El Consell Comarcal, municipis i Biblioteques del Baix Llobregat continuen apostant així per fomentar la creació literària de les dones reivindicant la seva mirada i pensament com a claus per transformar la societat, donant-les així un reconeixement públic. A través d'aquest concurs es pretén encoratjar les dones a desenvolupar els seus potencials creatius a través de l'escriptura i promoure així la igualtat d’oportunitats entre homes i dones en la literatura.

Aquesta desena edició ja va tocant a la seva fi i fa uns mesos us presentàvem l’obra guanyadora "Res no es pot amagar", de l'autora Conxa Solans Roda i es posava a disposició de tothom a través d’epub en format digital. A partir d’avui i coincidint amb el Dia de les escriptores, la podreu trobar també en format paper a la Biblioteca Municipal Josep Roca i Bros (Federico Garcia Lorca, 17). Aquesta novel·la, escrita en primera persona sobre la història sentimental d'una dona, és una obra amb perspectiva de gènere, i uns personatges femenins forts i molt interessants. Es tracta d'un retrat històric del rol de les dones abans, durant i després de la Guerra Civil, i després de la Segona Guerra Mundial. Històries d'exili, matrimonis de conveniència i convencions socials.

D’altra banda i donada la diada que avui celebrem, realitzem una conferència-col·loqui online sobre dones i literatura amb el nom de "La Rebel·lió de les Dones", amb la participació de l’Anna Caballé Masforroll, escriptora, crítica literària i professora de la UB, Premi Nacional d’Història i la guanyadora d’aquesta X Edició, la Conxa Solans Roda. L’activitat es podrà seguir a les 17.30 h a través del canal de Youtube del Consell Comarcal.

Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!

• Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25