DIVENDRES, 19/04/2024 | 16:57 h
  • Activitats de la Biblioteca Josep Roca i Bros pel mes d'octubre

• Activitats de la Biblioteca Josep Roca i Bros pel mes d'octubre

Activitats per petits i grans a la Biblioteca Josep Roca i Bros. Participa-hi!

8/10/2020

Des de la Biblioteca Josep Roca i Bros (Federico Garcia Lorca, 17) aquest mes d'octubre hem tornat a programar activitats presencials, després de l’aturada obligada per la pandèmia del coronavirus, amb una sèrie d’iniciatives dedicades als més petits i petites i també al públic adult, amb totes les mesures de seguretat per la prevenció de la Covid-19. Aquest dissabte 10 d’octubre i el proper 17 d’octubre la Biblioteca Josep Roca i Bros (C/Federico Garcia Lorca, 17) acull el taller psicoeducatiu: Aprendre a gestionar emocions difícils, a càrrec de la psicòloga coach Maite Deamo, psicològa coach en col·laboració amb l’Associació per la Salut Mental del Baix Llobregat Nord. Es tracta d’un taller dirigit al públic adult que vulgui aprofundir en la pròpia gestió emocional davant de qualsevol conflicte.

La psicòloga coach Maite Deamo ha destacat que "ara més que mai creiem que és important impartir aquesta mena de tallers i crear espais on podem normalitzar i compartir el nostre patiment i tot el que està generant la Covid-19 i tot el malestar que està incidint en la població d'una manera dramàtica. Des de l'Associació per la Salut Mental del Baix Llobregat Nord sempre ens trobem amb el gran estigma que hi ha al voltant de totes les problemàtiques de la salut mental, del patiment i les emocions que tots tendim a amagar. La nostra lluita és trencar amb aquest estigma. Un lloc com la biblioteca d'Abrera, tan proper, familiar i amb caliu pot ser el lloc ideal per fer aquestes trobades. Donarem eines per poder acceptar les emocions que anomenem negatives, un terme que no ens agrada als psicòlegs, perquè no hi ha cap emoció negativa, totes tenen la seva funció".

En l’apartat activitats per a nens i nenes, el dissabte 3 d'octubre va tenir lloc a la biblioteca l'activitat Toquem els animals invertebrats de Montserrat, a càrrec de l’Associació Bioeduca, amb nens i nenes majors de sis anys que van conèixer i tocar diferents espècies animals. D’altra banda, i també dirigit als nens i nenes de més de sis anys, aquest dijous 8 d’octubre a les 17.15 h es durà a terme el BiblioLab: Taller Frida Khalo, que impartirà Sandra Uve. Es tracta d’un taller creatiu, on es treballarà de forma transversal temes culturals i artístics, per acostar la figura de l'artista mexicana. Els més menuts i menudes també tenen el seu espai amb Conte nadons: Històries menudes. Una activitat dirigida a nens i nens d’1 a 3 anys a càrrec de Laura Santiago i que es realitzarà en dues sessions el pròxim dimarts 13 d’octubre (a les 17.15 h i a les 18.15 h).

Clubs de lectura

Els adults també tenen una llista d’activitats per aprendre, descobrir i créixer aquest proper mes d’octubre amb els dos clubs de lectura. El dimecres 7 d’octubre a les 18 h el club  girarà al voltant de l’obra 'Los Pazos de Ulloa' d’Emilia Pardo Bazán. I el dimecres 28 d'octubre es comentarà el llibre 'El crit' de Blanca Busquets. L’activitat l’oferirà la mateixa Blanca Busquets.

Per inscriure’s a qualsevol d’aquestes activitats així com per rebre més informació podeu adreçar-vos a la Biblioteca Josep Roca i Bros al mail b.abrera.jrb@diba.cat o trucant al T. 93 770 08 81. L'horari de la biblioteca (Federico Garcia Lorca, 17) és tardes de dilluns a divendres de 16 h a 20.30 h i matins de dimarts, dijous i dissabtes de 10 a 13.30 h.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ