DIJOUS, 28/03/2024 | 20:40 h
  • Cases del carrer Major d'Abrera,de Cal Barnet en amunt, inicis del segle XX
  • Jaciment de les trinxeres de la guerra civil espanyola al bosc del barri de Sant Miquel d'Abrera
  • Església de Sant Pere d'Abrera

+ 3

• Jornades Europees de Patrimoni. Abrera, 2020

Tancades les inscripcions de les Jornades Europees de Patrimoni. Moltes gràcies a totes i tots!

7/10/2020

Bona acollida de les activitats que hem programat des de l'Ajuntament d'Abrera per aquest pròxim divendres i cap de setmana, amb motiu de les Jornades Europees de Patrimoni. Les inscripcions a les activitats han quedat tancades en completar-se l'aforament previst. Les activitats es duran a terme amb totes les mesures de prevenció i contenció de la Covid-19.

Descobrirem la història del Temple de Sant Pere d’Abrera. Aforament limitat. INSCRIPCIONS TANCADES.

El divendres 9 d’octubre a les 17:30 h a la plaça de Sant Pere (davant de la façana de l’església) tindrà lloc la xerrada de la doctora Maria Soler Sala, abrerenca i professora d'Història i Arqueologia Medieval a la Universitat de Barcelona i Vicerectora de la UB. Soler, que també va ser alcaldessa d'Abrera, oferirà una conferència i visita al temple de Sant Pere d’Abrera. L’església, una bella mostra del primer estil romànic català, ja és documentada l’any 1110. En cas de pluja, la xerrada es farà a l'interior de les dependències de la parròquia.

Visitarem les trinxeres de la guerra civil del bosc de Sant Miquel d'Abrera. Aforament limitat. INSCRIPCIONS TANCADES.

El dissabte 10 d’octubre, a les 10:00 h, visitarem el jaciment de les Trinxeres de la Guerra Civil Espanyola d’Abrera.

Punt de trobada: bosc de Sant Miquel, accés pel camí forestal Coordenades: 41º31’49.7”N 1º55’04.1”E (Barri de Sant Miquel d’Abrera). L’arqueòleg Òscar Augé oferirà una visita comentada al jaciment. L’acte comptarà amb la participació del grup DidPatri de recreació històrica, vinculat a la Universitat de Barcelona (UB), que ajudarà als assistents a capbussar-se d’una manera ben atractiva a la història que va succeir en aquest lloc ara fa 81 anys, el 25 de gener de 1939. Les trinxeres d’Abrera les van construir les tropes republicanes, en l’operació de retirada davant dels franquistes.

També es farà un
petit parlament institucional amb el nostre alcalde, Jesús Naharro, representants dels municipis veïns i la Diputació de Barcelona i el Memorial Democràtic (Generalitat de Catalunya). En cas de pluja, l'activitat quedarà ajornada.

Coneixerem la història i configuració del carrer Major d’Abrera. Aforament limitat. INSCRIPCIONS TANCADES

I el diumenge 11 d’octubre a les 11:00 h, davant l'Hotel d'Entitats (pl. de les Escoles Velles)  el doctor Miquel Vives Tort de la Universitat de Barcelona exposarà en una conferència la història i configuració del carrer Major d’Abrera, des dels seus orígens remots com a antic camí fins al traçat i configuració actual, hereva dels edificis i equipaments de la primera meitat del segle XX. La xerrada comptarà amb la col·laboració de l'arquitecte municipal Antoni Muñoz. En cas de pluja, l'activitat es farà a l'interior de l'Hotel d'Entitats.

Guia d'accés als actes
A continuació trobareu les indicacions i les mesures higiènic-sanitàries a seguir durant les activitats per la prevenció de la Covid-19:

Accessos d'entrada i sortida:
1. Es podrà accedir al recinte des de vint minuts abans de l’hora d’inici de l’acte.
2. Només serà permesa l'entrada a les persones prèviament inscrites.

3. Les entrades es faran per les portes indicades pel personal de l’Ajuntament.
4. S’ha de respectar la distància de seguretat durant l’accés i evitar concentracions de més de 6 persones.
5. A les portes d'accés es validaran les inscripcions verificant la persona de contacte, la qual podrà accedir amb el nombre d'entrades inscrites (màxim 3).
6. Un cop validada la inscripció, el personal de l'Ajuntament d'Abrera us guiarà fins a la zona assignada.
7. Durant l’acte és obligatòria l’ús de la mascareta.
8. Un cop assignat el lloc, les persones assistents no es podran moure ni aixecar-se fins que el personal de l'Ajuntament ho autoritzi. En cas d'emergència, contactar amb el personal de l'Ajuntament.
9. La sortida del recinte serà esglaonada, cal que romangueu assentats fins que el personal de l’Ajuntament us ho indiqui.

Mesures higienic-sanitàries:
1. És obligatori l'ús de mascareta.
2. A les entrades del recinte s'haurà d'utilitzar el gel hidroalcohòlic del qual disposarà l'Ajuntament d'Abrera.
3. No està permès desplaçar ni moure cadires.

4. No està permès fer ús del lavabos del recinte.

5. No està permès fer ús de les fonts d'aigua.
6. No està permès fumar dintre ni en les immediacions del recinte.

7. No està permès menjar.
8. Evitar concentracions abans i després a les entrades del recinte. Resta prohibit la concentració de més de 6 persones.

El no compliment d'aquestes mesures, podrà implicar l'exclusió a l'acte.

Les Jornades Europees de Patrimoni (JEP) són una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des del 1991 i que està considerada l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural. Impulsat per la Generalitat de Catalunya, l’esdeveniment compta amb la col·laboració de la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, l’Institut Ramon Muntaner, l’Associació Capital de la Cultura Catalana i Catalonia Sacra. Les jornades són un esdeveniment obert a tothom i una gran oportunitat per donar a conèixer la riquesa i l’atractiu del nostre patrimoni cultural, amb l’objectiu principal d’estrènyer els vincles entre aquest i la societat. Trobareu més informació fent clic aquí.

Des de la regidoria de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica us convidem a gaudir de les jornades!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ