DIVENDRES, 19/04/2024 | 19:29 h
  • 01062012_Abrera_voluntariat corporatiu Ferrovial_007_©_Jordi Prieto

Treballadors d´empreses participen en la conservació de la ribera del riu

19/11/2013

Un quinzena de treballadors de l´empresa Ferrovial  han participat en una jornada de voluntariat per la preservació i millora de la ribera del riu Llobregat al terme municipal d´Abrera. Aquest espai és una zona protegida inclosa a la Xarxa Natura 2000 pels seus valors naturals, tant com a ZEPA (Zona Espacial Protecció per a les Aus) com a LIC (Lloc d´Importància Comunitària) i també al PEIN (Pla d´Espais d´Interès Natural) de la Generalitat de Catalunya.

Aquest grup de voluntaris (treballadors i familiars) al llarg del matí van poder col·laborar en activitats de conservació i seguiment: conèixer i participar de primera mà en l´anellament científic d´ocells; conèixer el treball de seguiment que s´està fent amb la tortuga de rierol; i fer la revisió visual de les caixes niu instal·lades al pont de la B-40. A més de participar en tasques de voluntariat per a conservar aquest espai, l´objectiu d´una jornada d´aquestes característiques es completa, doncs, amb el coneixement de la importància de conservar espais com aquests.

La jornada de voluntariat corporatiu organitzada per SEO/BirdLife, que fa el seguiment de les aus d´aquest espai des de l´any 2002, s´emmarca en la difusió que l´entitat i l´Ajuntament d´Abrera fan sobre dels valors naturals dels ambients de ribera. Aquestes activitats també s´adrecen al llarg de l´any a entitats i veïns.

La vegetació de ribera és un hàbitat molt important per l´elevada biodiversitat d´ocells que té, pel refugi de la fauna i perquè actua com a corredor biològic. Malgrat que el tram baix del Llobregat acostuma a estar molt malmès per les infraestructures, sortosament a Abrera s´ha conservat bé el bosc de ribera (és el tram més ben conservat del Baix Llobregat) i té una plana al·luvial força intacta.

FOTO: JORDI PRIETO

Dimarts, 19 de novembre de 2013