DIVENDRES, 19/04/2024 | 02:57 h

• Torrent Noguera 3
  • Torrent Noguera 2
  • Pont dels francesos

Detectem un abocament de carros de la compra al Torrent Gran i executem diferents treballs de neteja, manteniment i conservació al seu entorn i també al Torrent de Can Noguera

19/8/2020

Siguem cívics i mantinguem el nostre entorn net i agradable per a tothom! Des de l’Ajuntament d’Abrera hem detectat un acte d'incivisme al nostre entorn natural i patrimonial, com és el cas de l'abocament de carros de la compra a l'entorn del Torrent Gran. Aquest acte incívic ens han obligat a executar una sèrie de treballs de neteja i conservació a la zona. Al mateix temps, hem realitzat diferents tasques de manteniment, neteja i conservació al pont dels Francesos i al pont de Can Bros al Torrent de Can Noguera.

Darrerament hem detectat l'abocament incívic d'un total de vuit carros de la compra en l'entorn natural del Torrent Gran, que ens ha obligat a executar diferents tasques de neteja i manteniment a la zona per retirar-los, que han comportat un cost total de 1.137,40 €. Aquesta despesa sorgeix de l'incivisme de les persones que van realitzar l'abocament d'aquests elements al medi natural i que, per tant, han de ser enretirats per no perjudicar-lo. Amb aquests actes incívics no només es perjudica el nostre entorn, sinó que amb la finalitat de reparar l'acció, també implica a totes i tots els veïns i veïnes d'Abrera.

D'altra banda, amb l’objectiu de minimitzar els efectes que han comportat els diferents temporals d’aquest hivern, el dijous 23 de juliol passat, des de l’Ajuntament d’Abrera es van realitzar una sèrie d’actuacions per tal de fer neteja de les restes vegetals que impedien el pas normal d’aigua en dos punts principals del nostre municipi, com són el pont de Can Bros i el pont dels Francesos, on hi havia una acumulació de residus vegetals que dificultava el pas natural de l'aigua. A més, en el cas del Torrent de Can Noguera també es va fer una intervenció per retirar plantes invasores.

Dos elements històrics del nostre patrimoni que cal preservar i cuidar!

El Torrent de Can Noguera és un curs d’aigua del Baix Llobregat situat molt a prop de les instal·lacions de la SEAT. Neix al bosc de Can Tobelleta, al límit municipal d’Abrera i Sant Esteve Sesrovires. Gràcies als treballs de manteniment, neteja i conservació realitzats per l’Ajuntament hem aconseguit una gestió eficient de les aigües del torrent i hem garantit el bon estat de la vegetació del nostre municipi, evitant així les inundacions que es produïen aigües avall dins el terme municipal d’Abrera.

El pont dels Francesos és un indret històric i de gran càrrega sentimental per la història d’Abrera. Ubicat a l’entrada del nostre municipi, al Camí Ral, durant la Guerra de la Independència (1808-1814) els veïns i veïnes d’Abrera van sabotejar el Pont perquè s’esfondrés al pas de l’exèrcit napoleònic. Un dels molts racons del nostre territori on la història segueix viva gràcies als treballs de manteniment i preservació executats des del consistori.

A Abrera tenim cura del nostre entorn i preservem els nostres elements històrics i patrimonials!

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ