DIVENDRES, 29/03/2024 | 16:12 h
  • La Biblioteca Josep Roca i Bros "marxa" de vacances, mentrestant continuem llegint amb l'E-biblio!
  • Etapa de represa a la nostra biblioteca municipal
  • Horari d'estiu 2020 de la Biblioteca Josep Roca i Bros

• La biblioteca Josep Roca i Bros presenta l'activitat 'Llegir té premi 2020

3/8/2020

Com cada any, la Biblioteca Josep Roca i Bros (Federico Garcia Lorca, 17) tanca un parell de setmanes, per agafar forces i tornar amb més energia després d'aquests mesos tan complicats per a tothom. Així, les seves instal·lacions romandran tancades des d'aquest dilluns, 3 d'agost, fins al divendres 14 d'agost.

Recordeu que podeu continuar llegint amb l'E-biblio: la plataforma de préstec de llibres electrònics de la Xarxa de biblioteques. El servei de préstec digital ofereix més de 15.000 títols, entre llibres, pel·lícules, revistes i diaris.

Els darrers mesos, a causa de les mesures preses per la prevenció i contenció de la Covid-19, el nombre d'usuaris i usuàries del servei s'ha triplicat i ja supera  els 52.000. I el nombre de préstecs virtuals del servei s'han quadruplicat, augmentant un 336%.

• Accedeix al servei E-Biblio fent clic aquí. També pots accedir-hi amb l'app eBiblio Catalunya.

Horari d'estiu

El dilluns 17 d'agost, la Biblioteca Josep Roca i Bros reobrirà amb l'horari d'estiu: dilluns, dimecres i dijous de 16 h a 20 h i dimarts i divendres de 10 h a 13.30 h.

Des del 8 de juliol, amb la fase de represa, els usuaris i usuàries de la nostra Biblioteca Josep Roca i Bros poden accedir a la col·lecció de documents però amb especial cura a l'hora de tocar i agafar-los, ja que tot el que es toqui haurà de passar dos dies en estat de quarantena preventiva. També s'ofereix el servei de préstec bibliotecari i es pot demanar els documents de la sala infantil, que roman tancada, fent la petició al personal de la biblioteca.

Llegir té Premi!

Us agrada llegir? Voleu deixar volar la vostra imaginació a través de la lectura? Doncs ara, a més, podeu aconseguir magnífics regals! Us expliquem a continuació com ho podeu aconseguir i en què consisteix el concurs ‘Llegir té Premi’. No t’ho perdis! Per segon any consecutiu la nostra biblioteca municipal participa en la iniciativa, en aquesta ocasió amb una edició d'estiu, impulsada per la Xarxa de Biblioteques Públiques de Catalunya, de la que forma part la nostra Biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera.  Aquesta activitat està dirigida a lectors de 8 a 16 anys

El o la participant tria lectura entre més de 600 propostes en català, castellà i anglès. Alguns dels títols seleccionats es troben disponibles per llegir a la mateixa plataforma o pot trobar-les a l’eBiblioCat, el servei de préstec digital de les biblioteques públiques de Catalunya. Després de fer la lectura, responen una sèrie de preguntes sobre el que han llegit. Amb els encerts, aconsegueixen punts que els permeten pujar de nivell, desbloquejar peces de l’avatar, guanyar medalles digitals i pujar en els rànquings per optar a més premis. Com més títols llegits i respostes encertades, més punts se sumen al compte del lector/a i de l’equip i s’escala en el rànquing del concurs.

Es pot participar en el concurs fins al diumenge 13 de setembre i els i les participants podran llegir de manera individual o a través d’equips (clubs de lectura) que ells mateixos creïn, les lectures seleccionades i optar a guanyar diferents premis. El concurs té dues categories: de 8 a 11 anys i de 12 a 16 anys

Els premis seran lliurats en un acte públic organitzat per la Generalitat de Catalunya i són els següents:

• Tots els participants poden guanyar punts, peces per l’avatar i medalles virtuals. Els 100 primers del rànquing de cada categoria s’enduran un diploma acreditatiu.
  • Els primers de cada categoria s’enduran un iPad.
  • Els segons i tercers de cada categoria s’enduran un smartwatch o polsera d’activitat FitBit.
  • Els equips guanyadors i els quarts i cinques de cada categoria s’enduran un lot de llibres.

En el moment de registrar-se com a participants, els i les lectores i lectors abrerencs han d'indicar la Biblioteca Josep Roca i Bros com la seva biblioteca pública de referència, d'aquesta manera des de la mateixa biblioteca podrem fer un seguiment de l'evolució dels nostres usuaris.

Podeu consultar tota la informació sobre aquesta nova edició del concurs ‘Llegir té premi’ al web de la Biblioteca Josep Roca i Bros (fent clic aquí) i al web de Llegir té Premi (clicant aquí).

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ