DIVENDRES, 23/10/2020 | 09:49 h

• Recomanacions per a un consum saludable de les coques de Sant Joan

Us fem arribar diferents recomanacions per a un consum saludable de les coques de Sant Joan

23/6/2020

Durant la celebració de la nit de Sant Joan s’elaboren i es consumeixen milers de coques. Aquests productes típics, especialment els farcits, poden causar toxiinfeccions alimentàries si no es respecten les condicions d’higiene necessàries en l’elaboració i conservació. Des de l’Ajuntament d’Abrera us traslladem una sèrie de consells per a un consum òptim d'aquest producte.

L'increment de les temperatures característic d'aquesta època de l'any en el nostre territori suposa un factor de risc associat al consum d’aquests productes. És important adquirir les coques en un establiment apte per a l’elaboració o la venda d’aquests aliments. Aquests establiments són els encarregats d’oferir als consumidors productes que reuneixen les garanties sanitàries i alhora estan sotmesos al control oficial de les autoritats.

Per prevenir possibles toxiinfeccions alimentàries i gaudir de les coques amb seguretat seguiu les recomanacions següents:

• Si les elaboreu, respecteu les normes bàsiques d'higiene: netejar, separar, coure, refredar.
  • Si les compreu, feu-ho en un establiment apte per a l'elaboració i/o la venda d'aquests aliments.
  • Trieu-ne el tipus (farcides o no) en funció de les possibilitats de conservar-les fins al moment del consum.
  • Conserveu en fred fins al moment del consum les que contenen crema o nata (si no les consumiu totalment, retorneu-les ràpidament a la nevera).

Si heu de fer un desplaçament llarg i no podeu assegurar la seva conservació en fred, és millor preparar o comprar coques que es poden conservar a temperatura ambient, o bé preveure'n l'elaboració o l’adquisició en el lloc de destinació.

Recomanacions per celebrar la nit de Sant Joan amb especial precaució per la Covid-19

Des del Departament de Protecció Civil de l'Ajuntament d'Abrera fem una sèrie de recomanacions per celebrar la nit de Sant Joan amb molta precaució, tant per evitar possibles contagis de la Covid-19 com per evitar els accidents fent un mal ús del material pirotècnic:

• Celebreu la nit de Sant Joan en grups reduïts (familiars i/o amics).
  • Al carrer, respecteu la distància física entre persones (2 metres).
  • No estan permeses les aglomeracions de gent.
  • Recordeu que l'ús de mascareta és obligatori.
  • Per rentar-vos les mans, feu servir aigua i sabó i eviteu l’ús de gel hidroalcohòlic o altres productes inflamables si heu de manipular petards.
  • Consulteu els consells per la compra i manipulació de petards fent clic aquí.

Aquesta nit de Sant Joan, més responsabilitat per a tothom!

AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25