DIJOUS, 28/03/2024 | 18:04 h
  • Recolzem la nova campanya de suport al comerç i restauració local #persianesobertesalbaix
  • Reactivem el comerç local. Comprem a Abrera!

• Botigues i comerços
  • Comerços d'alimentació

17/6/2020

Des de l’Ajuntament d’Abrera donem tot el nostre suport als comerços i botigues de la zona i per això ens hi sumem a aquesta iniciativa. El comerç local i de proximitat és un dels actius essencials del Baix Llobregat, amb una població ocupada directament del 24,4%, o 77.208 persones el primer trimestre del 2020. El comerç al detall té un 60% de nous contractes enregistrats per dones. Les empreses dedicades a aquest sector, sense incloure els autònoms, representen el 33% de les empreses del Baix Llobregat i superen la mitjana catalana.

La campanya #persianesobertesalbaix està impulsada pel Consell Comarcal del Baix Llobregat, AEBALL, CCOO, PIMEC i UGT amb el principal objectiu de donar suport al comerç i la restauració de la zona. Més enllà de les xifres, el comerç local potencia l’economia de proximitat, genera llocs de feina i dóna personalitat, sociabilitat i equilibri a les nostres viles, pobles i ciutats.

La vida als carrers i les persianes obertes formen part de la nostra forma de ser i de viure, en una quotidianitat alterada recentment amb la declaració de l’estat d’alarma a conseqüència de la pandèmia provocada per la Covid-19. El confinament ha buidat els nostres carrers i places durant moltes setmanes i, amb un gran sacrifici, ha fet abaixar moltes persianes.

Des de l’Ajuntament d’Abrera ens sumem a aquesta reivindicació i per aquest motiu recolzem la iniciativa endegada pel Consell Comarcal del Baix Llobregat i el Comitè Comarcal d’Impuls Socioeconòmic, on es considera que el comerç de proximitat és fonamental com ho és la restauració, l’hostaleria i aquells serveis que saben el què li agrada a les persones consumidores i apropen un tracte cada dia quan obren les seves portes i donen vida als carrers, a part de revifar l’economia, generar riquesa i ocupació locals i dinamitzar l’activitat turística i cultural de la comarca juntament amb la resta d’actius d’oci, esport i natura.

Al Baix Llobregat, comarca de la qual forma part Abrera, cal tenir present que qualsevol recuperació d’una certa normalitat passa perquè el nostre comerç, la nostra hostaleria i els nostres restauradors puguin aixecar la persiana amb força. En els primers compassos de les fases de desescalada, són una part fonamental del teixit productiu i econòmic de les ciutats en la reactivació, no només en termes de llocs de treball i generació d’activitat econòmica sinó també de la quotidianitat, posant en relleu els productes locals, arrelats i amb personalitat.

De camí cap a les diferents fases del desconfinament i amb els establiments presents de nou malgrat les restriccions, la proximitat requereix la implicació de totes i tots en la sortida d’aquesta crisi. Sabem el que és viure amb uns carrers sense tots ells, sense els nostres veïns i veïnes, comerços i restaurants. Ara, oberts de nou per a cadascun i cadascuna de nosaltres, és el moment de donar-los suport.

Podeu consultar tota la informació sobre l'Activitat comercial al nostre municipi al final d'aquesta pàgina o fent clic aquí.

També podeu informar-vos dels ajuts adreçats als emprenedors i emprenedores amb motiu de la crisi sanitària de la Covid-19 clicant aquí o a la part posterior d'aquesta pàgina.

Abrera, sempre amb el comerç de proximitat!